شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: برخی از این نقدها، این سوالات را ایجاد می کند که چرا در گذشته به شهردارانی که باب میل فکری برخی خواص سیاسی شهر بود نقدی نمی شد؟ چرا سنگ اندازی جلو شهرداران موافق آنان نمی شد؟ چرا آن زمان ها در فکر سرمایه و انرژی و هزینه شهروندان نبودند؟ چرا...
کد خبر: ۳۶۴۴۷
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

فکرشهر ـ همایون فقیه: یکی از کمبود های اساسی شهر برازجان، وجود یک شهردار کارآمد و به دور از جناح بندی های متعارف جامعه بود که این مهم بعد از مدت ها به وقوع پیوست و در شورای چهارم شهر، جناب مهندس محمدی به عنوان شهردار انتخاب شد که انتخاب ایشان از معدود عملکرد مثبت چهار سال شورای چهارم شهر بود. نگارنده، نه کارمند شهرداری است و نه شاغل در سایر نهادهای دولتی که بخواهد با تمجید های ظاهری که متاسفانه امروزه بسیار در جامعه رواج پیدا کرده است، از طرف شهردار به مسئولیتی بالاتر دست پیدا کند، اما در جایگاه اول خود به عنوان شهروند و در مرتبه دوم به عنوان  فعال اجتماعی بر خود وظیفه می داند که از فعالیت های مثبت و کارآمد شهردار تا اکنون حمایت و قدردانی کند و در مقابل برخی نقدهای ناسالم که به شهردار می شود، واکنش نشان دهد؛ البته این تکریم و تمجید به معنای آن نیست که اگر در آینده شهردار دچار معایبی شد، مورد نقد واقع نشود!

نقد به سیستم اداری کشوری وجود دارد، خصوصا مجموعه ای مانند شهرداری، ولی مهم نقد سازنده است!

شهردار حاضر، از زمانی که مسوولیت شهرداری برازجان با آن همه مشکلات اداری و شهری را به گردن گرفت تا اکنون، توانسته رضایت خوب شهروندان را از طریق بهبود خیابان های اصلی شهر، مبلمان های شهری و حسن اخلاق خوب و بدون کلیشه و الفاظ رسمی گفت و گو کردن با شهروندان، به دست آورد و در آینده نیز ان شاءاله با تلاش های بیشتر، نظر کامل همه ی شهروندان را به دست خواهد آورد؛ همچنین، در مقابل، با بهبود در حد توان خود در موضوع وضعیت مالی و حقوقی کارکنان مجموعه شهرداری، نظر مثبت تقریبی آنان را نیز به دست آورده است.

یکی عملکردهای بسیار مورد تحسین ایشان، فراجناحی عمل کردن و عدم باج دهی به اطرافیان می باشد که ظاهرا این موضوع بر مذاق برخی افراد خوش نیامده است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در مقابل شهردار ایستاده اند.... یکی از عملکردهای خوب شهردار در موضوع مبلمان شهری، نصب ساعت در بلوارهای اصلی شهر است که نیاز اساسی شهر بود و حالا نمی توان با نقدهای غیر کارشناسانه و شخصی چنین عملکردی را زیر سوال برد! شاید اشخاصی که برخی نقدهای غیر کارشناسانه را انجام می دهند، تا به حال سفر نرفته اند و دیگر شهرها را ندیده اند و نمی دانند که در اکثر شهرهای کشور، عنوان و آرم شهرداری آن شهر بر روی اماکن عمومی و مبلمان شهری درج گردیده است و این یک امر عادی و بجایی می باشد و لذا این موضوع نیز در مبلمان شهری شهر برازجان، جای تعجب و شبهه افکنی ندارد، نقدی که نتیجه ای جز تفرقه و دو قطبی کردن شهر ندارد.

با سطحی نگری در اموری همچون روانشناسی رنگ ها و تناسب اقلیم آب و هوایی با مبلمان شهری، نمی توان چنین اقدامات خوب شهرداری را مورد نقد قرار داد و لذا در این امور تخصصی باید از برداشت های شخصی و تفسیر به رای کردن عملکردها خودداری نمود!!

همه جای دنیا که برای اولین بار قصد استفاده از ساعتی را دارند، باید آن را تنظیم نمود و هیچ ساعتی از زمان خروج از کارخانه تنظیم نیست و بارها اتفاق افتاده است که ساعت مچی و ساعت دیواری و غیره همه ی ما خراب و از تنظیم خارج شده است که نیاز به تعمیر داشته است، لذا عقب با جلو بودن ساعت های سطح شهر در روزهای نخست نصب عادی است!! 

برخی از این نقدها، این سوالات را ایجاد می کند که چرا در گذشته به شهردارانی که باب میل فکری برخی خواص سیاسی شهر بود نقدی نمی شد؟ چرا سنگ اندازی جلو شهرداران موافق آنان نمی شد؟ چرا آن زمان ها در فکر سرمایه و انرژی و هزینه شهروندان نبودند؟ چرا عملکرد ناسالم و سیاسی برخی شهردارهای مورد حمایت شان را شتاب زده و غیرکارشناسی نمی خواندند؟ چه شده است که برای سیاست و دنیا، پا بر روی اخلاق گذاشته می شود؟ چه شده است که به خاطر مسائل سیاسی و جناح فکری و به دست آوردن پست و مقام و مادیات از سلامت و بهداشت و حق شهروندان و بهبود وضعیت شهر، گذر می شود؟ چه شده است که مطالبه گری را فقط برای رفاه خود و اطرافیان و همفکران خود طلب می کنیم؟

خبرهای ضد و نقیضی هم به گوش می رسد که ظاهرا شورای پنجم در فکر برکناری شهردار فعلی و روی کار آوردن شهردار مورد نطر خودشان هستند، اگر واقعا چنین موضوعی حقیقت داشته باشد، اول باید گفت: اگر جابه جایی شهردار در هر دوره جدید شورای شهر به یک عادت و برای به کرسی نشاندن مهره ی خود بر صندلی شهرداری و راضی کردن هوای نفس اتفاق بیفتد که وای به حال آن مردمی که چنین نمایندگانی را برای مدیریت شهر خود انتخاب کرده اند و دوم اگر جابه جایی شهردار با وجود عملکرد مثبت شان به خاطر کم کاری در مسائل اجرایی شان از نظر شورای شهر باشد، که باید جلسه علنی با حضور اصحاب رسانه برگزار شود و اعضای شورا به یقین شهادت بدهند که رای دادن شان به ناکارآمد بودن شهردار از روی بغض و کینه شخصی و قول و وعده های خارج از مجموعه شورا و شهرداری نباشد.

نگارنده امید چندانی به کارآمد بودن برخی اعضای شورای پنجم ندارد ولی امیدوار است اشتباهات کودکانه ی دوره ی قبل تکرار نشود.

در آخر گفته می شود که به جای نقد های سطحی و کودکانه و بیان گفته هایی که هیچ سودی برای مسئولان شهر و شهروندان ندارد و نشأت گرفته از نظرات شخصی و گاهی عنادهای سیاسی است، بیاییم با پیشنهادهای سازنده خود، باعث دلگرمی و تقویت روحیه خدمت مسئولین شهری باشیم و با نقدهای سازنده خود کمکی به شفای درد چندین ساله شهرمان کنیم؛ دردی که ریشه ی آن سیاست های منفعت طلبی، هوای نفس، باج خواهی و باج دهی است....
 

نظرات بینندگان
باقر
|
-
|
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۳
سلام این نقد خود بسیار مغرضانه و فاقد وجاهت یک نقد منصافه است چرا که قبل از هرچیز این آقا حق مسلم شورای پنجم را که انتخاب شهرداری که باب معیار اکثریت اعضا باشد نادیده می گیرد و اعلان می دارد که امید چندانی به برخی از انها دارد .آقا جان مگر شما کف بین هستی بگذار این بندگان خدا بنشینندبعد انهارا نقد کن .از آغاز کلام شما مشخص است که به حمایت از شهردار فعلی دست به قلم شده ای هیچ اشکالی هم ندارد چرا که خط فکریت با او یکی است ولی این را بدان که حمایت کردن وگرفتن رای برای کسی با توهین هموار نمی شود
جوان
|
-
|
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
با سلام.....در پاسخ باقر باید گفت که نویسنده این حق را به شورا داده است ولی اگر با دقت بیان شود خواهید دید که گفته باید عزل شهردار از روی دلیل و استناد باشد و نه تمایلات شخصی و نکته دوم ایکنه ایشون کف بین نیستن ولی از تجربه ایام انتخابات و رای گیری برخی اعضای شورای پنجم میتوانم آینده ش را در شورا پیش بینی کرد و ضمنا نقد ایشون کاملا بجا بود و مشخصه شما دلدای آقایانتون هستید که این چنین بر آشفته شده اید!! اگه کمی دین مدار بودید میفهمیدید که اسلام گفته باید از حق دفاع کرد!! امثال شما منفعت تان در همین هست ک حق مردم را زیر پا بگذارید وگرنه عالم امکان هم میدونن ک شهردار داره به خوبی کار میکنه!! شما حرفاتون طوری که چندین تهمت در آن به نویسنده ی مقاله زده اید که باید در آخرتوجواب گو باشید!!

سپاس فراوان از فکرشهر محترم
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵
درود بر شما شننيده شده جناب مهندس محمدي گزينه شهرداري جم هستند و با شوراي شهر جم نشست هايي داشته اند.
غلامحسین
|
-
|
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴
برادر نویسنده من 

شما چرا ؟

 
بهروز
|
-
|
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
بسيار مطلب عميق وبجايي است انتخاباتي كه ما در گناوه ديديم نشان مي دهد كه شوراي فعلي بهتر از شوراييست كه مي آيد البته اگر درفكر تغيير اين شهردار باشد كه درهشت ماه بانداري كارنامه قابل قبول دارد ومورد تأييد مردم ومسؤولين است شوراي جديد انصافا چه كسي را مي خواهد جانشين كند ؟
دشتستانی
|
-
|
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
آقا والا تو خودت میدونی نقد چیه .

 

خوب باید معنی نقد رو بفهمی بعد قلم بزنی .

 

آخه این شهردار چه داره که داری ازش حمایت میکنی ......؟؟؟؟!!!!!!
علی
|
-
|
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹
احسنت بسیار زیبا

 
شهروند نق نقو
|
-
|
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
من نقد بلد نیستم و نمیدانم نقد منطقی چیست و به عنوان یک شهر وند عادی، شهردار خوب و یا نمیدونم نمونه و مردمی و از این جور حرف ها، کسی نیست که فقط ظاهر شهر را به اصطلاج بزک کند و بلوار را رنگ بزند و گل منگلی بکند و مثل قدیم ها و زمان های ما قبل اینترنت و موبایل، ساعت در میدان شهر نصب کند و مجسمه خوانین وپادشاهان دیکتاتور و ظالم و قلدر و زورگو باج گیر را علم کنند و به آن ها بنازند( یعنی چیزی هائی که نه برای فاطی تنبان میشه و نه برای مردم نون و آب و، نه برای بیکاراران شغل و کار و نه برای بی خانمان ها خانه و سرپناه و نه برای بی سرپرستان تامین احتماعی و نه بدرد دنیای ما میخورد و نه برای آخرت ) بلکه شهردار من آن کسی است که الویت های اولش را مسائل اساسی و اصلی و خیلی واقعی شهر و احتیاجات مردم معمولی قرار دهد؛ یعنی هوای پاک و سالم و محیط زندگی غیرآلوده و دور از آلودگی و سالم و بهداشتی و بی خطر. گیرم شهردار چابکی خیلی تلاش کند و زور بزند و معجزه کند و شاهکار هم از خود نشان دهد و ظاهر شهر را چنان رنگ و روغن بزند و و آرایش دهد بزک نماید که بشود عروس و سوگلی شهرهای خهان، آنوقت با زانوهای زشتش چه خواهید کرد که مثل پای زشت طاووس زیبا، همه جا میشود هویدا؟ ظاهرش را بزک کردی با باطنش چه خواهی کرد؟ عروسی که با شماطه گری آرایشش کردی بوی گند نفسش را چه خواهی کرد و زانوی پر از چرک و کثافات او را؟ اگر با رنگ و روغن عروس شهر را آرایش دادید، کار خوبی کردید، چرا بیتر نکنید؟ ولی ولی اصل، نفس و هوای شهر است که بد بو نباشد و نظافت و بهداشت و پاکیزگی تن و پیکر اوست که آلوده نباشد. و و
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر