جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۵۷۲
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری دشتستان ذخیره شده که عملا ۶۰ میلیون متر مکعب آن برای پایداری سد لازم است.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/139209022108131511598204.jpg

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، سید مهدی موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آبپخش دشتستان با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران در جامعه اظهار داشت: خبرنگاران  چشمان بینای جامعه هستند و در توسعه و پیشرفت در جامعه نقش این عزیزان غیر قابل انکار است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر  با تاکید بر جایگاه نقد منصفانه در حل مطالبات مردم خاطرنشان کرد: از نقد خبرنگاران استقبال می‌کنیم و از خبرنگاران و اصحاب رسانه انتظار می‌رود با نقد منصفانه و کارشناسانه مسیر توسعه را هموار کنند.

موسوی با بیان اینکه تامین آب اراضی در برنامه تنظیمی سد رئیسعلی دلواری پیش بینی شده  تصریح کرد: تمامی آب پشت سد قابل بهره‌برداری نیست و درحال حاضر 150 میلیون متر مکعب در این سد ذخیره است که عملا 60 میلیون متر مکعب آن برای پایداری سد لازم است و قابل برداشت نیست.

وی، اهداف سد رئیسعلی دلواری را برای توسعه اراضی کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: سد رئیسعلی دلواری از نوع بتنی دوقوسی با ظرفیت 695 میلیون متر مکعب در سال و آب قابل برنامه‌ریزی 510 میلیون متر مکعب از سال 86 آبگیری شده است.

وی با تاکید بر تامین آب مورد نیاز مجتمع پتروشیمی دشتستان افزود:  برای احداث  مجتمع پتروشیمی دشتستان مشکلی از لحاظ آب وجود ندارد، یک میلیون مترمکعب تبخیر و تلفات  این سد که درسال بیشتر ازاین مقدار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر