شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در جلسه ی علنی مجلس عنوان شد:
فکرشهر: رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر می گوید همه ی استان به انتصاب فرمانده ی جدید انتظامی استان بوشهر گلایه دارند...
کد خبر: ۳۶۸۰۹
سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر می گوید همه ی استان به انتصاب فرمانده ی جدید انتظامی استان بوشهر گلایه دارند.

به گزارش فکرشهر، عبدالحمید خدری در نطق میان دستور امروز (۳۱ مرداد ۹۶) ضمن تشکر از نیروهای محترم نظامی و انتظامی جهت برقراری امنیت، گفت: مراتب گلایه شدید خود را از جناب آقای سردار اشتری فرمانده محترم نیروی انتظامی کل کشور مبنی بر جابجایی فرمانده انتظامی استان بوشهر اعلام می دارم.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان، استاندار، ائمه جمعه و جماعات به اتفاق و اجماع گزینه بومی، که حساسیت های استان را به خوبی می‌دانند و به نیکی و خوشنامی و مردم داری شهره می باشد و چالش های استان را به خوبی می‌داند، معرفی کرده بود. حداقل انتظار این بود در فرآیند انتخاب گزینه‌های دیگر مراتب عدم انتصاب ایشان را به هر دلیلی به دوستان گزارش می دادید‌.

خدری اضافه کرد: توصیه می‌کنم که در تصمیم اتخاذ شده تجدید نظر فرمایید.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، در بخش دیگر نطق خود، گفت: به حقیقت نقش وزارت آموزش و پرورش به عنوان کارخانه انسان سازی کشور از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد، چرا که علاوه بر ضرورت پرداختن به ارتقاء کیفیت آموزش در سطوح مختلف تحصیلی حل مشکلات جمع عظیمی از معلمان و مربیان حق تدریس که سالیان مدیدی به رغم محروم بودن از شرایط مساعد خدمت تمام همت خویش را در طبقی از اخلاص به فرزندان دوست داشتنی این مرز و بوم ارزانی داشتند، از تکالیف این وزارتخانه می باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه به حضور صنایع نفت و گاز در استان اشاره کرد و افزود: انتظار ما این است که سهم ما از این صنایع عظیم و دود حاصل از سوختن مواد هیدروکربن چیزی بیش از باران های اسیدی که غیر از نابودی پوشش گیاهی منطقه و آلودگی های آب و خاک را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: کافیست از ساکنان پارس‌جنوبی باشید و به یکی از مراکز اهدا خون مراجعه کنید، آیا رواست که مصائب و گرفتاریهای پارس جنوبی از آن ما باشد و مواهب آن به دیگران برسد؟ ما هم قبول داریم که صنایع و تاسیسات ملی است و به همه ملت ایران تعلق دارد. اما سوال این است آیا مردم استان بوشهر جزو این ملت ایران نیستند؟ 

خدری اضافه کرد: خواسته ما این است که در تقسیم مواهب استان بوشهر ما را هم جزئی از ملت ایران بدانید.

وی همچنین افزود: آیا رواست جوانان منطقه ما به جای آنکه وزش نسیم امید و تلاش و پیشرفت را احساس کنند، نسیم گوگرد و ذرات معلق را احساس کنند؟ قابل تحمل نیست که یک استان کوچک با این همه سرمایه خدادادی به واسطه کم لطفی و بی میلی ها در محرومیت دست و پا بزند.

این نماینده ی استان بوشهر، ادامه داد: با وجود نفت و گاز و تجارت دریا و گمرک و پالایشگاه، آمار بیکاری در استان بوشهر قابل تحمل نیست؛ سواحل زیبا و بکر استان بوشهر با یک توجه ویژه علاوه بر نقش موثر در ایجاد اشتغال منطقه ای، باعث توسعه و رونق گردشگری کشور به واسطه این طبیعت کم نظیر و این نگین درخشان می باشد.

حجت الاسلام خدری در انتهای نطق خود نیز، گفت: جناب آقای قاضی زاده هاشمی وزیر محترم بهداشت ضمن تبریک مجدد انتصاب جنابعالی، انتظار دارم نسبت به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان های گناوه و دیلم که حقیقتا در شأن این مردم بزرگوار و دریادل نیست چاره ای بیاندیشید؛ از طریق تخصیص پزشکان متخصص در این فصل تقسیم توجه ویژه ای به این مناطق مبذول بفرمایید؛ سزاوار نیست بیماران را با خطرات بسیار و هزینه های گزاف به شهرها و استان های اطراف برای درمان اعزام کنیم.

نظرات بینندگان
محمّد
|
-
|
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
امان از این همه دخالت. حوزۀ نمایندگی مردم در مجلس قانون اسامی مشخص است آقای نماینده. در مسائل نظامی دخالت نکنید، تا در مسائل سیاسی دخالت نکنند. یعنی فرمانده‌ای که سختی کشیده و سلسله‌مراتب را به سختی گذارنده و به فرماندهی رسیده، قدرت ندارد که شخص معتمد خودش را انتخاب کند؟ حالا هم که ایشان انتخاب شده، رسم مروت نیست که این‌گونه استقبال می‌کنید. در هیچ جای دنیا، از ایالات متحده تا کشورهای جنوب آفریقا معیاری برای انتخاب فرمانده نظامی بومی ندارند، شما این را ابداع کرده‌اید که چه بشود؟
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر