پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۲۵۸
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: جاده بردخون به روستای کناری با مشکلات بسیار زیادی روبرو است و هر ساله جان افراد زیادی را می‌گیرد و باعث نقص عضو افراد متعددی می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مسیر ۲۲ کیلیومتری مرکز بخش بردخون تا روستای کناری و سه راه بردخون که این منطقه را به اتوبان بوشهر کنگان متصل می کند دارای مشکلات و کمبودهایی است که به قیمت جان مردم تمام می شود و نیازمند توجه و نگاه دوباره است.

این مسیر روزانه شاهد عبور و مرور ماشین‌های سنگین و انوع خودروها است و به دلیل عرض کم و خطرات جانبی تاکنون تصادفات خونین و منجر به فوت در این جاده رخ داده و نمونه آشکار آن تصادف دوماه پیش و فوت سه نفر از جوانان منطقه و نقص عضو دو نفر دیگر بود و داغدارشدن خانواده هایی در این بین را شاهد بوده ایم.

جان اهالی در معرض خطر

یکی از شهروندان بردخونی گفت: ماشین آلات و رانندگانی که در این مسیر فعالیت می‌کنند با موانع و خطرات زیادی روبرو هستند و آرامش خاطری ندارند زیرا این جاده ضمن اینکه دارای گودی و فرسودگی است با درختان اطراف محاصره شده و به این دلیل و کاهش دید احتمال تصادفات افزایش می یابد که امیدواریم تا قبل از پاییز رفع شود.

حسن احمدی افزود: این مسیر یکی از راه های پرتردد استان است و از حاشیه روستاهای کناری، وحدت آباد، آبکش، مغدان عبور می‌کند و به سه راه شهنیا ختم می شود و گاه خودروها با سرعت غیرمجاز حرکت می کنند و خطرات زیادی را برای مردم به وجود می آورند که تهدیدی بزرگ برای این دیار است. البته به همت شهرداری بردخون فاصله بردخون به شهنیا مسیر رفت و برگشت دارد.

جاده فاقد ایمنی لازم است

یکی از رانندگان این مسیر بیان کرد: الان جاده فاقد ایمنی لازم و عبور و مرور در آن بسیار خطرناک و حادثه آفرین است زیرا در اواخر سال۹۵و اوایل سال۹۶بر اثر جاری شدن سیل در این منطقه و زیرآب رفتن جاده باعث از بین رفتن و تخریب شانه حاشیه جاده شده که متاسفانه ماه ها بعد از آن حادثه هیچ اقدامی برای ترمیم و بازسازی این خرابی ها نشده است.

علی حسینی ادامه داد: با اینکه محل های تخریب شده تا معدن شن و ماسه فاصله چندانی ندارد پیچ های تند روستای کناری برای عبور و مرور خطرناک شده و هرلحظه امکان تصادف یا انحراف خودروها وجود دارد.

نگرانی مردم از خطرات مسیر

کشاورز اهل روستای شهنیاء ابراز داشت: این مسیر محلی برای عبور کامیون های سنگین حامل شن و ماسه به مقصد شهرستان دیّر، دشتی و تنگستان، شهرها و روستاهای ساحلی و اطراف و گاه بوشهر است که موجب تخریب شدید جاده شده و این حجم ترافیکی علاوه بر ایجاد خطرات موجب ناامنی جاده و فرسودگی آن می شود.

محمّد شهنیایی افزود: در فصل کشت و برداشت هزاران هکتار محصولات کشاورزی بویژه گوجه فرنگی ترافیک ماشین آلات سبک و سنگین و حتی موتورسیکلت ها به اوج خود می رسد و با توجه به اینکه مزارع کشاورزی در فاصله کمی از اطراف جاده قرار دارد خطراتی را برای کشاورزان و رهگذران ایجاد می کند.

عرض جاده بسیار کم است

دهیار روستای مغدان گفت: عرض جاده بسیار کم است به گونه ای که عبور همزمان دو ماشین در کنار هم بسیار خطرناک است و یکی از ماشین ها باید سرعت خود را کم کند و به حاشیه جاده هدایت شود که با توجه به وجود درختان، بوته ها، گیاهان و نخاله های کشاورزی و ساختمانی در حریم جاده خطر انحراف خودروها بسیار زیاد است و تاکنون حوادث منجر به فوت نیز واقع شده است.

مجید حیدری اضافه کرد: اگر شانه حاشیه جاده تمیز و قابل استفاده شود حداقل موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی مانند لودر و تراکتور می توانند از این مسیر تردد کنند و موجب خطر تصادف یا ترافیک نشوند.

جاده ایمن شود

یکی از اهالی روستای کناری نیز گفت: اغلب کشاورزان با ماشین هایی مانند وانت بار، موتورسیکلت و تراکتور در این مسیر تردد می کنند و برخی از آنها حتی فاقد مدارک لازم هستند که این امر خطراتی را برای سایر رانندگان ایجاد می کند و جبران ناپذیراست.

غلامرضا شهبازی افزود: امید است تا قبل از فصل بارندگی و اضافه شدن خسارات مالی وجانی دوباره موانع جاده ای و خطرآفرین مانند انبوه درختان، شکستگی و فرسودگی جاده، گودال ها و آنچه باعث به خطرافتادن جان انسان های بی‌گناه می شود در این مسیر برچیده شود و با تلاش مسئولان مسیر بردخون به کناری جاده ای امن و بی خطر شود.

اعتبار ۳۰ میلیاردی برای تعریض مسیر

رئیس شورای اسلامی بخش بردخون نیز با اشاره به نقش این جاده در ارتباط شهرستان های استان، گفت: مردم بخش بردخون از طریق این جاده به شهرستان های دشتی، کنگان، تنگستان و بوشهر در ارتباط هستند که در رفت و آمد مردم بسیار مهم است.

حسین درویشی صفت با بیان اینکه سه راه شهنیاء نیاز به احداث فلکه دارد، افزود: این جاده فاقد شانه است و به دلیل اینکه مزارع کشاورزی در دو طرف آن قرار دارد همیشه با ترافیک و شلوغی همراه است که این ترافیک در فصل پاییز به بعد نیز بیشتر می شود.

بخشدار بردخون نیز با بیان اینکه مسیر شهنیا کناری از راه های مهم منطقه است، اظهار داشت: مذاکراتی با راهداری صورت گرفته تا برای ترمیم این جاده اقدام کنند و موجب کاهش خطرات این مسیر شود.

حیدر عمرانی افزود: برای تعریض جاده از محل اعتبارات نفت ۴۰میلیارد ریال پیش بینی شده که ۵میلیارد ریال آن به زودی تخصیص می یابد و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر