شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۳۰۸
سه‌شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر گفت: ۳۶ هکتار از پروژه جنگل کاری در این شهرستان در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

بیابان زدایی درختکاری

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، خلیل دوراهکی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه با هدف مدیریت مناطق بیابانی و توسعه فضای سبز شهرستان اجرا شده است و بدون شک نقش مهمی در کنترل  اراضی بیابانی منطقه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در این پروژه که در ضلع شرقی شهر بردخون واقع شده است، کاشت درختان کهور و کنار در دستور کار قرار گرفت و انتظار می‌رود با توجه به بومی‌بودن این درختان، شاهد مقاوم بودن آنها در برابر کم آبی و گرمای شدید منطقه باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر تاکید کرد: درختان بومی منطقه دیر نشان داده‌اند که بهترین گونه‌های مقاوم در برابر شرایط خاص آب و هوایی منطقه هستند و رویکرد اداره کل منابع طبیعی نیز بر توسعه درختان بومی است.

وی پروژه احیاء و بازسازی معادن شهر دوراهک در شهرستان دیر را از دیگر اقدامات منابع طبیعی شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: بازسازی این معادن به مساحت شش هکتار و از اعتبارات تملک ودارایی استانی موضوع ماده ۱۷ قانون اصلاحی معادن انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر، ذخیره‌سازی آب باران در آب‌راه‌های درجه اول باشیب پنج الی ۱۵ درصد و همچنین احیاء پوشش گیاهی درختی را از جمله اهداف این طرح دانست.

وی ادامه داد: سطح تخریب معادن و عوارض جانبی زیست محیطی آن با افزایش اندازه و ظرفیت معادن هر روز بیشتر می شود و توجه به این مهم نیز در دستور کار منابع طبیعی شهرستان قرار دارد.

دوراهکی تاکید کرد: صاحبان معادن شهرستان باید نسبت به توسعه پوشش گیاهی اراضی مجاور کارگاه‌های خود همت بیشتری داشته باشند و احیای سطوح و اراضی مورد تخریب قرار گرفته را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر