سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۳۱۳
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دشتستان گفت: با ارتقای آگاهی مردم در مناطق صعب العبور، موفق به درمان به‌موقع و پیشگیری از عوارض گزش‌ها شده‌ایم.

به گزارش فکرشهر به  نقل از مهر، حسین دارابی اظهار داشت: ۲۶۴ مورد گزش تا پایان مرداد ماه سال جاری در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دشتستان ثبت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اضافه کرد: با ارتقاء آگاهی مردم، در  منطقه ارم با توجه به افزایش تعداد گزش‌ها در نیمه نخست امسال توانسته‌ایم با درمان به موقع از عوارض گزش‌ها پیشگیری و تا بهبودی کامل تحت کنترل باشند.

وی افزود: افراد به محض بروز گزش مار یا عقرب به مرکز جامع سلامت یا بیمارستان مراجعه کنند و از انجام اقدامات غیرعلمی مانند مصرف داروهای محلی، دستکاری محل گزش و... بپرهیزند.

لزوم پرهیز از درمان‌های خانگی

دارابی افزود: شبکه بهداشت و درمان دشتستان با برگزاری  سمینار های آموزشی برای پزشکان و کلاس‌های گروهی، نمایش فیلم و بروشورهای آموزشی برای مردم سعی در ارتقای آگاهی مردم در مورد گزش‌ها را داشته و در پی جایگزین کردن درمان های کلینیکی به جای درمان خانگی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس شواهد و مدارک، در تمامی مواردی که عوارض شدیدی در گزش‌ها رخ داده، حاکی از درمان‌های خانگی و غیر اصولی است.  

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: از ۲۶۴ مورد گزش ثبت شده در دشتستان ۹۷ مورد آن مربوط به بخش ارم است.

هیچ مورد فوتی از گزش‌ها نداشتیم

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش مرکز خدمات جامع سلامت تنگ ارم، تنها در یک شب ۱۰ مورد گزش درمرداد ماه  ثبت شده که با حضور پزشکان آموزش دیده و وجود سرم به مقدار لازم و همچنین آمادگی دو آمبولانس، تمامی موارد به صورت جدی رسیدگی و درمان شده‌اند.

دارابی تصریح کرد: بیشترین موارد گزارش شده در گروه سنی ۲۵-۳۴ سال است. علی رغم افزایش ثبت گزش‌ها، در ۵ ماهه نخست امسال هیچ مورد فوتی در خصوص گزش‌ها در شهرستان دشتستان به خصوص در مناطق بخش ارم گزارش نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر