پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۳۲۷
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: درصد باسوادی در استان بوشهر به ۹۶.۲۲ رسیده است.

سواد آموزی

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا دانش‌فر صبح چهارشنبه در نشست گرامیداشت ۱۷ شهریور روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اساسی بین همه مسئولان استان بوشهر ریشه‌کنی بی‌سوادی است که در این راستا تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی بر لزوم شناسایی بی‌سوادان و هدایت آنها به سمت با سوادی تاکید کرد و ادامه داد: طی چهار ساله گذشته با بهره‌گیری از مشارکت‌های بین بخشی با ۲۲ دستگاه اجرایی استان به رشد ۹۶.۸ درصدی رسیده‌ایم و باید برای بهبود این وضعیت تلاش بیشتری داشته باشیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از ارائه آموزش به بیش از ۱۲ هزار نفر در استان بوشهر طی چهار سال اخیر اشاره کرد و افزود: عملکرد جذب در استان بوشهر فراتر از سهم اختصاصی یعنی دو هزار نفر رفت به دو هزار و ۴۰ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در سرشماری سال گذشته رتبه نخست کشور را در باسوادی داشته است، اضافه کرد: میزان باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان بوشهر در سال ۱۳۹۰ معادل ۹۰.۳ درصد بود که در سال ۱۳۹۵ این میزان به ۹۵.۵ درصد رسیده است.

دانش‌فر به کسب مقام‌های برتر توسط استان بوشهر در زمینه طرح خواندن با خانواده، تبلیغات و تدوین برنامه سالانه و آمار تحت پوشش اشاره کرد و گفت: درصد باسوادی در استان بوشهر به ۹۶.۲۲ رسیده است و تلاش داریم این میزان را افزایش دهیم.

وی بر لزوم مشارکت همه‌جانبه برای دستیابی به شرایط مطلوب در حوزه سوادآموزی تاکید کرد و اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌ها به صورت ویژه استفاده کنیم و فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر