جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: پیکر عبداللطیف شِکَری امام جمعه اهل سنت جزیره خارک پیش از ظهر امروز با حضور نماینده مردم بوشهر،دیلم و گناوه در مجلس، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر، امام جمعه خارگ و قشرهای مختلف مردم و مسئولان در خارگ تشییع و در آرامگاه  اهل سنت خارگ دفن شد...
کد خبر: ۳۷۳۶۱
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶

فکرشهر: پیکر عبداللطیف شِکَری امام جمعه اهل سنت جزیره خارگ با حضور نماینده مردم بوشهر،دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل‌سنت استان بوشهر و قشرهای مختلف مردم و مسئولان در خارگ تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام احمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خارگ با تسلیت درگذشت امام جمعه اهل سنت جزیره خارگ  اظهار داشت: حاج عبداللطیف شِکَری بیش از 60 سال امام جمعه اهل سنت خارگ بود و جایگاه و  نقش مهمی در بین مردم داشت.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل‌سنت استان بوشهر با بیان اینکه امام جمعه اهل سنت خارگ به سبب بیماری و کهولت سن در یکی از بیمارستان‌‌های استان بوشهر فوت کرد گفت: عبداللطیف شِکَری به عنوان نماد وحدت شیعه و سنی در جزیره خارگ  شناخته شده است و نقش مهمی در زمینه یکدلی میان مردم این جزیره داشت.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر با بیان اینکه این مرحوم علاقه زیادی به نظام و میهن اسلامی ایران داشت تصریح کرد: عبداللطیف شِکَری از مبارزان  علیه رژیم ستم‌شاهی قبل انقلاب بود و در دوران انقلاب و بعداز انقلاب نقش مهمی در جامعه اسلامی ایران داشت.

احمدی با بیان اینکه امام جمعه اهل سنت خارگ در هشت سال جنگ تحمیلی نقش مهمی داشت افزود: ایثارگری‌های 8 سال دفاع مقدس مرحوم عبداللطیف شِکَری زبان‌زد خاص و عام بود.

وی توجه به فرهنگ تقریب، انسجام و وحدت از ویژگی‌های  امام جمعه اهل سنت خارگ دانست و گفت: مرحوم عبداللطیف شِکَری توجه خاصی به ولایت‌مداری و رهنمودهای مقام معظم رهبری داشت و همواره تلاش می‌کرد نسل جوان اهل سنت استان بوشهر و خارگ پشتیبان نظام اسلامی ایران باشند و در دام جریان‌های تکفیری قرار نگیرند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر  با اشاره به انتصاب امام جمعه اهل سنت خارگ  بیان کرد: دو نفر از شاگردان مرحوم عبداللطیف شِکَری امام جمعه فقید اهل سنت خارگ برای جایگرینی امام جمعه مرحوم خارگ مورد نظر است.

امام جمعه خارگ نیز با تسلیت در گذشت امام جمعه اهل سنت خارگ افزود: مرحوم عبداللطیف شِکَری امام جمعه فقید اهل سنت خارگ برای مردم این جزیره اعم از شیعه و سنی پدری کردند.

حجت‌الاسلام موسی کمالی با بیان اینکه این مرحوم برطرف کردن مشکلات مردم را سرلوحه کار قرار داده بود خاطرنشان کرد: وی 60 سال امام جمعه اهل سنت خارگ بود که نشان از خدمتگذاری به اسلام، مردم و نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه مردم خارگ با جان و دل علاقمند امام جمعه فقید اهل سنت خارگ بودند گفت: مرحوم مرحوم عبداللطیف شِکَری امام جمعه فقید اهل سنت خارگ گره گشای خیلی از مشکلات مردم بود.

امام جمعه خارگ، حضور با شکوه مردم در تشییع پیکر  امام جمعه اهل سنت خارگ را نشان از علاقمندی مردم به وی دانست و تصریح کرد: مردم در هوای گرم خارگ، با شکوه در مراسم نشییع پیکر امام جمعه اهل سنت خارگ شرکت کردند که نشان از علاقه مردم به این مرحوم است.

کمالی ، مرحوم عبداللطیف شِکَری را ولایت‌مدار دانست و تاکید کرد: این عالم بر اساس سنت‌های اسلامی به رسالت و برنامه‌های تکلیفی عمل کرد که خصوصیات یک عالم اسلامی است.

وی بیان کرد:  امام جمعه اهل سنت خارگ، بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جزیره خارگ عمل کرده است و  این مهم مصداق ولایت‌مداری مرحوم عبداللطیف شِکَری امام جمعه فقید اهل سنت خارگ است.

عضو شوراى اسلامى شهر خارگ نیز با تسلیت رحلت امام جمعه اهل سنت خارگ تصریح کرد: رحلت مرحوم حاج عبدالطیف شکرى امام جمعه فقید اهل سنت شهر خارگ،  سبب تاسف همگان شد.

مهدى بخشى بیان کرد: امام جمعه اهل سنت خارگ، با خطبه‌های روشنگر خویش، در تقویت بنیان‌های مذهبی و فکری مردم ولایتمدار این خطه شهیدپرور، تلاشی مجاهدانه داشت و پس از سالها خدمتگزاری صادقانه به  آرمانهای اسلام ولایی، روح بلندش در ملاء اعلی آرام گرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نیز با تسلیت رحلت امام جمعه اهل سنت خارگ خاطر نشان کرد:حاج عبدالطیف شکری امام جمعه معزز برادران اهل سنت جزیره خارگ نمادی از وحدت و همدلی میان برادران و خواهران اهل سنت و شیعه بود.

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری بیان کرد:  بی‌شک، فقدان آن فقید سعید، ضایعه‌ای بزرگ برای مردم شریف این جزیره است.

وی افزود: از خداوند قادر متعال، غفران ابدی برای آن عزیز سفر کرده و صبر و شکیبایی برای خانواده ایشان و بازماندگان مسئلت دارم.

فرمانده ناحیه مقاومت ثارالله خارگ نیز با اظهار تاسف از درگذشت امام جمعه اهل سنت خارگ  افزود:  رحلت عالم مجاهد، بزرگ‌مرد اخلاق مداری و عمود اتحاد اهل سنت و تشیع حاج عبدالطیف شکری را به دلیر مردان و شیرزنان جامعه متحد خارگ تسلیت عرض می‌کنم.

سرهنگ عبدالکریم دانش آموز با بیان اینکه امام جمعه  اهل سنت خارگ نقش آفرینی و تلاش‌های موثر و هدفمند در مسیر اتحاد و همدلی در جزیره خارگ کرد افزود:  این مرحوم نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ اخلاق مداری و ترویج گفتمان و توسعه داشت و با شجاعت و نوآوری، خارگ مقاوم را در مسیر مناسب و متناسب با ظرفیت‌های ایران اسلامی قرار داد.

پیکر عبداللطیف شِکَری امام جمعه اهل سنت جزیره خارک پیش از ظهر امروز با حضور نماینده مردم بوشهر،دیلم و گناوه در مجلس، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر، امام جمعه خارگ و قشرهای مختلف مردم و مسئولان در خارگ تشییع و در آرامگاه  اهل سنت خارگ دفن شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر