پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد:
فکرشهر: به گزارش کارشناسان هواشناسی، در صورتی که در بازه زمانی جمعه 17 شهریورماه تا دوشنبه 20 شهریورماه طوفان و گردوخاک  احتمالی تشکیل نشود، خطر طوفان خسارت بار کاملا به اتمام خواهد رسید و بعد از 20 شهریورماه شرایط عادی خواهد بود و پارامترهای جو برای تشکیل طوفان مناسب نخواهد بود...
کد خبر: ۳۷۳۶۳
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ناپایداری‌های موقت جوی در برخی نقاط استان بوشهر برای امروز و روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در این باره گفته است که بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی استان نشان می‌دهد که طی امروز و روزهای آینده در ساعاتی از عصر و شب شرایط برای ناپایداری‌های موقت جوی در برخی نقاط استان به‌ویژه در مناطق مرتفع شرقی و جنوب شرقی استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، مه صبحگاهی و در ساعاتی از بعد از ظهر و شب در برخی نقاط به‌ویژه مناطق مرتفع شرقی و جنوب شرقی استان افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: در این مدت جهت باد متغیر غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری تا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

به گزارش کارشناسان هواشناسی، در صورتی که در بازه زمانی جمعه 17 شهریورماه تا دوشنبه 20 شهریورماه طوفان و گردوخاک احتمالی تشکیل نشود، خطر طوفان خسارت بار کاملا به اتمام خواهد رسید و بعد از 20 شهریورماه شرایط عادی خواهد بود و پارامترهای جو برای تشکیل طوفان مناسب نخواهد بود.

بر همین اساس، مناطقی از استان که تا پایان شهریورماه بیشترین احتمال وقوع بارش های تابستانه وجود دارد، به شرح زیر اعلام شده است:

1. نیمه شرقی شهرستان دشتستان

2. نیمه شرقی شهرستان دیلم

3. نیمه شرقی  شهرستان دشتی

4. نیمه شرقی شهرستان جم

5. نیمه شرقی شهرستان گناوه.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر