جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۳۶۴
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: استاندار آینده بوشهر فردی کارآمد، عملیاتی، مجرب، توانمند و به دور از حاشیه‌های سیاسی و دردآشنای مردم استان باشد

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با تبریک دهه ولایت و امامت عید سعید غدیر خم اظهار داشت: روز عید غدیر ماهیت و شناسنامه شیعه است بنابراین باید جشن و شادی، عیدی دادن و گرفتن و اطعام دادن در این روز به سنت تبدیل شود.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات ستاد بزرگداشت ۱۲ شهریور، بیان کرد: از حضور و همراهی همه مسئولان و مردم در برگزاری یکصد و دومین سالروز شهادت سردار شهید رئیسعلی دلواری تشکر می‌کنیم.

لزوم انتخاب استانداری کارآمد

امام جمعه دلوار با اشاره به زمزمه های تغییر استاندار بوشهر، ضمن تشکر از خدمات و تلاش های استاندار فعلی در مدت مسئولیت خود، افزود: استاندار موفق استانداری است که ولایی و معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: از هیئت دولت و وزارت کشور انتظار داریم با توجه به اهمیت فوق العاده استان بوشهر، استاندار آینده این استان فردی کارآمد، عملیاتی، مجرب، توانمند و بدور از حاشیه‌های سیاسی و دردآشنای مردم استان باشد تا بتواند با تلاش شبانه روزی خود به مردم خدمات ماندگاری ارائه کند و زمینه رشد و ارتقاء استان فراهم کند.

استاندار دور از حاشیه‌های سیاسی باشد

زاهددوست ادامه داد: استاندار موفق باید بتواند در عین تعامل با همه گروه‌های سیاسی در چارچوب نظام اسلامی، خود را از دایره حاشیه‌های سیاسی خارج کند و وقت یک استان و مردم را صرف بازی‌های سیاسی نکند.

وی افزود: رعایت  این معیارها در انتخاب نماینده عالی دولت لازم است و اگر خدای ناکرده وزارت کشور تحت تاثیر برخی فشارهای سیاسی انتخاب شایسته‌ای انجام ندهد قطعا استان دچار مشکلات و گرفتاری خواهد شد و بیش از هر کسی مردم متضرر خواهند شد.

وقوع کم‌نظیرترین فجایع تاریخ بشری در میانمار

امام جمعه دلوار با اشاره به جنایاتی که اکنون در میانمار و یمن در حال اتفاق است، اضافه کرد: این اتفاق یکی از کم‌نظیرترین فجایع تاریخ بشری که با پشتوانه قدرت‌های استکباری علیه مردم مظلوم ساماندهی شده است

وی تصریح کرد: این جنایت‌های هولناک ظالمانه و خفت‌بار است و لکه ننگی بر دامان جوامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر کذایی خواهد بود. تصاویری که امروز از جنایات بر سر کودکان، زنان و مردان بی‌دفاع مسلمان میانماری منتشر شده بیانگر فاجعه کم نظیری در تاریخ بشریت است و دل هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار می‌کند.

زاهددوست بیان کرد: در آموزه‌های دینی اسلام همان‌گونه که ظلم و ستمگری و تن دادن به ظلم و ستم نکوهش شده است، حمایت مادی و معنوی و یاری‌رساندن به مظلومان نیز به‌عنوان یک وظیفه شرعی سفارش شده است.

لزوم توقف جنایات میانمار

وی اظهار داشت: وظیفه نهادهای بین‌المللی این است که دولت میانمار را تحت فشار قرار دهند تا ظلم جنایت و نسل کشی در میانمار خاتمه یابد و تلاش کنند تا حقوق مسلمانان این کشور به رسمیت شناخته شود.

امام جمعه دلوار گفت: متاسفانه برخی مدعیان حقوق بشر در برابر چشمان ملت‌های جهان در برابر جنایت‌های میانمار سکوت معنادار کرده و نظاره‌گر اوضاع هستند در حالیکه به گروه‌های تکفیری و سلفی و داعش اسلحه و دلار می‌دهند تا به کشتار ملت‌های مسلمان  بپردازند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر