پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۳۶۶
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰

فکرشهر: جشن ازدواج ۳۰ زوج جوان در محل ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد

به گزارش فکرشهر از تسنیم، در آستانه عید سعید غدیر خم، مراسم جشن ازدواج 30 زوج جوان  بوشهری ظهر امروز در محل ساخت ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) در قدمگاه عباسعلی بوشهر برگزار شد.

این جشن با شکوه که با تلاش و تعامل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و با حضور نماینده ولی  فقیه در استان بوشهر، معاون استاندار، و قشرهای مختلف مردم برگزار شد خطبه عقد یک زوج جوان توسط آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری قرائت شد.

در این مراسم امام جمعه بوشهر با تبریک عید سعید غدیر خم و  با اشاره به اینکه ازدواج  آیه‌ای از آیات خدا است، اظهار داشت: یکی از آیه‌های وجود خداوند مقوله ازدواج است و این مهم نشان از عظمت خداوند متعال است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به سبک زندگی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: برای سعادت و خوشبختی در زندگی باید  سبک اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در تمام مراحل زندگی مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به ازدواج آسان و اسلامی افزود: این مهم باید مورد توجه زوج‌های جوان و خانواده‌ها قرار بگیرد تا این پیوند عرشی دچار خدشه و آسیب نشود.

امام جمعه بوشهر، امر ازدواج را یک امر مقدس دینی دانست و تاکید کرد: حفظ حریم ازدواج بر اساس آموزه‌های دینی، واجب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز با بیان اینکه توجه به سبک ازدواج اسلامی از ضروریات است اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ترویج و تشویق به ازدواح آسان و اسلامی است.

حجت‌الاسلام مرتضی محمدی با اشاره به اینکه قرار گرفت خدا در محور زندگی، انسان را خوشبخت و سعادتمند می‌کند خاطر نشان کرد: در تمام مراحل ازدواج به ویژه تعیین مهریه اگر بر اساس دستورات الهی و سبک ائمه اطهار(ع) باشد زندگی در مقابل همه آسیب‌ها مصون و بدون مشکل می‌شود.

وی  از اجرای نیات واقفان برای تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند خبرداد و تصریح کرد: امروز به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم پیوند 30 زوج جوان که بین یک تا 14 سکه طلا مهریه تعیین کرده‌اند توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار و ضمن واگذاری جهیزیه کالاهای ایرانی، جوائز و هدایایی به آنان ارائه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه سال قبل جهیزیه 20 تن از زوج‌های جوان تامین شد گفت: امسال تلاش می‌شود ضمن تامین جهیزیه بیش از 100 زوج، فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی بیش از پیش ترویج شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با قدردانی از تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در برگزاری مراسم پیوند ازدواج 30 زوج جوان بوشهری افزود: این مهم زمینه ترویج فرهنگ ازدواج آسان و اسلامی در جامعه فراهم می‌کند.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر نقش مهم ازدواج در رسیدن به سعادت و کمال خاطر نشان کرد:  تکمیل شدن دین انسان در گرو ازدواج است که این مهم نقش تاثیرگذار ازدواج در جامعه بر اساس آموزه‌های دینی نشان می‌دهد.

وی، سلامتی و پاکی جامعه را در گرو تشکیل خانواده دانست و تاکید کرد: ازدواج زمینه ساز جامعه‌ای سالم و پاک است که در این زمینه، اسلام به امر ازدواج تاکید ویژه‌ای دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به الگو قرار دادن سبک زندگی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: پیوند زندگی مولای متقیان حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) الگوی قابل توجهی برای زندگی  است که باید سبک زندگی این بزرگان در تمام مراحل مورد توجه و الگو قرار بگیرد.

گراوند با تاکید بر معرفی کسانیکه مهریه بر اساس آموزه‌های دینی تعیین می‌کنند افزود: یکی از ویژگی‌های ازدواج اسلامی، تعیین حداقل مهریه است که باید این مهم مورد توجه همگان قرار بکیرد تا جامعه اسلامی به سبک زندگی ائمه معصوم(ع) فراهم شود.

وی برای 30 زوج جوان هدایای ارزشمندی اهداء کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر