جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۳۶۷
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: دولت باید تلاش ویژه‌ای برای رسیدگی به موضوع اقتصاد و رفع مشکلات مردم در این حوزه داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: این عید بزرگ اسلامی عید ولایت و امامت و وصایت حضرت علی (ع) است.

وی اضافه کرد: حدیث غدیر از حیث سند قابل مناقشه نیست و از احادیث متواتر است که بیش از ۱۱۰ نفر از صحابه و ۸۴ نفر از تابعین وعلما و راویان زیادی آنرا نقل کرده‌اند.

هاشمی‌نژاد افزود: برخی کلمه مولا را به نحوه دیگری تعبیر می‌کنند؛ مگر می شود پیامبر در روز غدیر در آن هوای گرم بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم را جمع کند و خطبه‌ای طولانی بخواند و فقط بگوید علی(ع) مولا یعنی دوست شماست.

وی خاطرنشان کرد: امین وحی سه بار بر پیامبر نازل شد و فرمود اگر این پیام را ابلاغ نکنی رسالتت را درست انجام ندادی. روز عید غدیر روز نصب امامت بود.

لزوم رسیدگی به وضع اقتصادی مردم

امام جمعه عسلویه درخطبه دوم فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت در هفته دولت بیان کرد و افزود: به فرموده رهبر انقلاب، اقتصاد باید در اولویت دولت باشد.

وی تصریح کرد: آمارها نشان دهنده وضع واقعی زندگی مردم نیست؛ آمار می‌گویند تورم کم شده اگر این کاهش تورم باعث تقویت قدرت خرید مردم و افزایش ارزش پول ملی شده باشد خوب است درحالی که این چنین نیست.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که مردم بزرگترین پشتوانه دولت‌ها هستند، آستین همت بالا بزنید و بحث اقتصاد را جدی بگیرید و در اولویت قرار دهید و به مردم خدمت کنید.

وی بیان کرد: رهبری درخصوص جهت‌گیری دیپلماسی هم تاکید کردند که باید به انقلاب خود افتخار کنیم و از هنجارهای ملی و بر آمده از انقلاب مثل مبارزه با استکبار و نظام سلطه و ظلم ستیزی احساس عزت کنیم.

لزوم تقویت اتحاد مسلمانان

هاشمی نژاد به سالروز قیام ۱۷ شهریور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این روز عده‌ای از مردم بی‌گناه مسلمان به دست مزدوران ستم شاهی به خاک و خون کشیده و به شهادت رسیدند این روز را گرامی می‌داریم و به شهدای این روز ادای احترام می‌کنیم.

امام جمعه عسلویه به مسلمان‌کشی مردم مظلوم میانمار اشاره کرد و افزود مسلمان کشی در جهان باب شده است و این خواست استکبار و استثمار است. امروز در میانمار توسط ماموران دولتی چند هزار مسلمان به طرز فجیعی سوزانده و گردن می‌زنند، ما این حرکت را محکوم می کنیم.

وی تاکید کرد: اگر جهان اسلام در قضیه فلسطین متحد می‌شد چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد. اتحاد و انسجام بین مسلمانان نیست و برخی از حکام کشورهای اسلامی خود را مسلمان می‌دانند اما نوکر سرسپرده استکبار هستند.

هدف شوراها خدمت به مردم باشد

امام جمعه عسلویه با اشاره به شروع به کار شوراهای اسلامی بیان کرد: به شوراها شهر و روستا نصیحت می‌کنم بیش از هر چیز به فکر خدمت صادقانه و خالصانه به مردم خصوصا قشر آسیب پذیر باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا از زد وبند باید پرهیز شود زیرا اگر تعامل به معنی بده بستان باشد پسندیده نیست، بیت‌المال را حفظ و حراست کنند، توسعه شهر را مدنظر داشته و فرصت چند ساله را غنیمت بشمارند و در بحث انتخاب افراد هم اول خدا و بعد مردم را در نظر داشته باشند.

نمازگزاران جمعه شهرستان عسلویه پس از اقامه نماز با حضور  در راهپیمایی و با سردادن شعارهای کوبنده جنایت علیه مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر