پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۳۸۶
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: همزمان با عید سعید غدیرخم با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان ۳۰ طلبه ۷ مدرسه علمیه استان بوشهر با آیین ویژه عمامه‌گذاری ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

به گزارش فکرشهر، در آیین جشن بزرگ غدیر در مصلی جمعه بوشهر ظهر امروز 30 طلبه 7 مدرسه علمیه استان بوشهر با عمامه‌گذاری ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

این مراسم که با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، روحانیون و قشرهای مختلف مردم در مصلی نماز جمعه بوشهر برگزار شد معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم روحانیون در  جامعه اسلامی و ابلاغ پیام غدیر اظهار داشت: روحانیون در همه ابعاد تربیتی، آموزشی، پیام‌رسانی، پیشگیری از آسیب‌ها، مقابله با ترفندهای دشمنان به ویژه استکبار جهانی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند که ابلاغ پیام غدیر که در بر گیرنده همه ابعاد جامعه اسلامی است مهم‌ترین رسالت روحانیون است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام علی آذرشب با بیان اینکه غدیر ادامه رسالت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) است  تصریح کرد:در این روز مبارک و مهم حضرت علی(ع) به عنوان ادامه دهنده این رسالت تعیین و به عنوان ولایت‌مدار مومنان و مسلمانان تعیین شد.

وی نقش مهم ولایت در جامعه مهم دانست و با بیان اینکه  اسلام بدون ولایت ناقص است افزود: ولایت در جامعه اسلامی نه تنها رشد و کمال مسلمانان در پی دارد  بلکه سبب اتحاد و همدلی و انسجام مسلمانان می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم طلاب و روحانیون در ترویج  فرهنگ ولایت‌مداری در جامعه تصریح کرد: روحانیون در تبیین واقعه غدیر و ترویج ولایت‌پذیری نقش  مهمی دارند چرا که با تحقق این مهم جبهه اسلام نفوذناپذیر می‌شود.

آذرشب جایگاه طلاب در تبلیغ معارف بلند اسلام و اهل‌بیت(ع) و افزایش معرفت دینی در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و  تاکید کرد: طلاب جوان باید با معرفت لازم نسبت به مسئولیت خود در تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) کوشش کنند.

وی با اشاره به ملبس شدن 30 طلبه به لباس روحانیت خاطرنشان کرد: در عید سعید غدیرخم 30 تن  از طلاب  7 مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، 14 معصوم(ع) برازجان، سفیران هدایت برازجان و خورموج، پیامبراعظم(ص) خورموج، امام مهدی موعود(عج) دیر و امام علی‌ابن بیطالب(ع) کنگان با عمامه‌گذاری توسط آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان بوشهر  بیان کرد: این طلاب پس از گذراندن پنج پایه تحصیلی و احراز شرایط علمی و اخلاقی برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت به این مرحله رسیدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر