جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۳۸۸
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر و ۶ منطقه دیگر بعد از تعطیلات در مجلس شورای اسلامی مطرح و خوش‌بین هستم که تصویب شود.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت نفت اظهار داشت: اشتغال بیش از 45 هزار نفر در وزارت نفت به صورت قراردادی است که با توجه به قولی که وزیر نفت داده، لایحه تبدیل وضعیت این افراد بزودی به مجلس ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که مشکلات جزیره خارگ قابل برطرف شدن است تاکید کرد: برای حذف کارت تردد به جزیره خارگ اقدامات لازم انجام شده که با توجه به وعده وزیر کشور پیش‌بینی می‌شود این مهم به‌زودی اجرایی شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشتی مسافری مهیار در مسیر بوشهر به خارگ خاطر نشان کرد: برای راه‌اندازی این کشتی مسافری حمایت‌های لازم از جمله پرداخت 5 میلیارد تومان به صورت بلاعوض انجام شده که برای بررسی تخلفات این شناور به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته که اداره کل بازرسی استان بوشهر نیز برای بررسی تخلفات آن هیئتی ویژه تشکیل داده است.

خدری با تاکید بر راه‌اندازی شناور مسافری مسیر گناوه به خارگ و بالعکس گفت: در این زمینه با سرمایه‌گذار صحبت شده که امید می‌رود شناوری که در شأن مردم است و بتواند در همه شرایط آب و هوایی تردد کند فعالیت خود را آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه در خارگ بیش از 130 نفر بیکار هستند تاکید کرد: بزودی در شرکت پایانه‌ها تعدادی از آنها جذب می‌شود و پیگیری‌های لازم برای برطرف شدن مشکلات اشتغال جوانان خارگ در حال انجام است تا مسئله اشتغال این منطقه به طور کلی برطرف شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترمیم و تجهیز اسکله صیادی خارگ افزود: یکی از دغدغه‌های مردم خارگ ترمیم و توسعه اسکله صیادی این جزیره است که هفته آینده کمیته‌ای برای بررسی این مهم تشکیل و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

خدری از اجرایی شده مصوبه هیئت دولت در زمینه ته‌لنجی وکالای همراه ملوان خبرداد و تصریح کرد: با اجرایی شدن مصوبه ساماندهی کالای همراه ملوان در استان بوشهر، ضمن تثبیت اشتغال ملوانان لنج‌های تجاری، بیمه آنان مورد توجه قرار می‌گیرد و بیش از 7 هزار ملوان دیگر در این عرصه زمینه اشتغال آنان فراهم می‌شود.

این مسئول از ارائه لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر در صحن علنی مجلس خبرداد و گفت: لایحه بندر آزاد بوشهر و 6 منطقه دیگر کشور که فوریت آن تصویب شده با وجود مخالفان زیادی که داشت در کمیسیون اقتصادی  مجلس هم تصویب شد و پس از برطرف شدن نواقص از جمله جانمایی، به مجلس شورای اسلامی برگشت داده شد که پیش‌بینی می‌شود پس از تعطیلات مجلس، در صحنه علنی مطرح و خوش‌بین هستیم با توجه به جو حاکم در مجلس این‌بار به تصویب نمایندگان قرار بگیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به آغاز ساخت صنایع بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده با سرمایه‌گذار، حداکثر تا یک‌ماه دیگر عملیات اجرایی صنایع پتروشیمی در این منطقه با سرمایه‌‌گذاری 5 هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود.

خدری با بیان اینکه تحول مهم اقتصادی در دیلم و گناوه با اجرایی شدن ساخت صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه شمال استان ایجاد می‌شود افزود: با آغاز ساخت مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر در ابتدای آغاز ساخت این مجتمع صنعتی پیش‌بینی اشتغال یک‌هزار نفر شده است.

وی با اشاره به گزینه‌های تعیین استاندار بوشهر گفت: این مهم در مجمع نمایندگان استان بوشهر بررسی و کسی که دارای ویژگی‌های لازم باشد تا فردا به عنوان گزینه نهایی به وزارت کشور اعلام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر