پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۴۴۱
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: رئیس حوزه هنری استان بوشهر از برگزاری دومین شب شاعر ویژه زنده یاد تیمور ترنج، شاعر تاثیرگذار شعر انقلاب و دفاع مقدس در بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، امید پارسایی‌فر در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ۲۷ شهریور روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: قرار است در این روز مراسمی با عنوان شب شاعر همراه با تجلیل از زنده یاد تیمور ترنج، شاعر تاثیرگذار شعر انقلاب و دفاع مقدس برگزار شود.

وی با بیان این که اولین شبِ شاعر استان بوشهر با تجلیل از زنده یاد قیصر امین پور همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در بوشهر برگزار شده بود، اظهار داشت: در همان مراسم به مردم استان اعلام کردیم چنین مراسماتی را در طول سال ادامه خواهیم داد.

پارسایی‌فر با اشاره به دعوت از خانواده زنده یاد ترنج برای حضور در این مراسم گفت: برای پاسداشت مقام زنده یاد ترنج از یکی از شاعران برجسته ملی برای حضور در این مراسم دعوت بعمل آمد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به وجود شاعران و تاریخ ادبیات غنی در استان ابراز امیدواری کرد این برنامه ها جهت تقویت شعر و ادبیات بوشهر موثر باشد.

پارسایی فر تصریح کرد: در این برنامه صاحبنظران ومنتقدین به بررسی ابعاد و جایگاه شعر ترنج خواهند پرداخت.

تیمور ترنج در دهم خرداد ماه ۱۳۳۴ در هفشجان از توابع شهرکرد متولد و در خرمشهر بزرگ شده و قبل از انقلاب اسلامی در استخدام نیروی دریایی درآمد. وی همزمان با شروع جنگ تحمیلی به استان بوشهر منتقل و در آنجا ساکن شد.

وی شاعر معاصر بود که اشعار نو می‌سرود از مجموعه اشعار وی می‌توان به «صدای مردم ژرفا»، «تو چقدر شبیه شعرهای من گریه می‌کنی»، و «گزیده ادبیات معاصر» و... اشاره کرد.

ترنج به دلیل بیماری کبد و فشار خون علی‌رغم مراقبتهای پزشکان در بخش آی. سی. یو. دچار ایست قلبی شد و مصادف با سال‌روزِ تولدش ندای حق را لبیک گفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر