شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۴۴۲
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

فکرشهر: رئیس کمیته اطلاع رسانی شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور گفت: اساسنامه کنونی خانه های مطبوعات استانی با نظرخواهی از صاحبان رسانه ها، مدیران مسئول، خبرنگاران و نمایندگان مراکز خبری در استان ها، بازنگری و در صورت لزوم اصلاح می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مازیار هوشمند یکشنبه شب درجمع خبرنگاران بوشهری با اشاره به تصمیم های لحاظ شده در دومین نشست اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور که به ریاست مصطفی کواکبیان برگزار شد افزود: علاوه بر موضوع اصلاح اساسنامه خانه های مطبوعات استانی، پیش نویس اساسنامه خانه مطبوعات کشور نیز تهیه و به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی بیان کرد: تعیین رئوسای کمیته های شش گانه شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور از دیگر تصمیمات این جلسه بود، که با پیشنهاد رئیس هیات مدیره و موافقت اعضا و به منظور ادامه اقدام ها و استفاده از تجارب و تلاش های اعضای پیشین خانه مطبوعات، رئوسای کمیته های شش گانه دوره قبل، به عنوان دبیران کنونی این کمیته ها انتخاب و منصوب شدند.

سخنگوی شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور ادامه داد: با رای اعضای کنونی هیات مدیره، مجتبی نوریان به عنوان رئیس کمیته استان ها، فردین کمانگیر به عنوان رئیس کمیته حقوقی، اسد بابائی به عنوان رئیس کمیته آموزش، علی خادمی به عنوان رئیس کمیته رفاهی و پشتیبانی، مریم شمس الدین به عنوان رئیس کمیته پژوهش و مازیار هوشمند به عنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی انتخاب و معرفی شدند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه مطبوعات کشور با اشاره به ماموریت کمیته های شش گانه این تشکل، افزود: شرح وظایف شش کمیته اطلاع رسانی، استان ها، رفاهی و پشتیبانی، حقوقی، آموزش و پژوهشی مشخص و رؤسای این کمیته ها موظفند با ارتباط با خانه های مطبوعات استانی، نسبت به پیگیری مطالبات آنان اقدام نمایند.

هوشمند افزود: در راستای همین ماموریت، رؤسای کمیته ها به استان های کشور سفر، و با کمک اعضای هیات مدیره خانه های مطبوعات استانی پیگیر مشکلات و مطالبات این تشکل ها خواهند بود.

وی گفت: یکی از موارد مهم مورد بحث در دومین نشست شورای مرکزی، پیگیری موضوع صندوق قرض الحسنه خانه مطبوعات کشور از طریق بانک مرکزی و تاکید بر انجام تعهد معاونت مطبوعاتی بود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه مطبوعات کشور عنوان کرد: با تاکید رئیس هیات مدیره و پیگیری هایی که در هفته آینده انجام خواهد شد، به زودی وضعیت فعالیت این صندوق تک شعبه ای به اطلاع اعضا خواهد رسید.

هوشمند گفت: در این نشست همچنین مقرر شد برای تعیین شرح وظایف خانه های مطبوعات استانی نظرات اعضای هیات های مدیره این تشکل ها در سراسر کشور از طریق مهندس ملکی معاون اجرایی اداره کل مطبوعات داخلی اخذ، تا در جلسه آینده شورا جمع بندی و بررسی شود.

سخنگوی شورای مرکزی خانه مطبوعات ادامه داد: در پایان این نشست و به منظور تجلیل از اعضای هیات مدیره دوره قبل، از سوی حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و کواکبیان رئیس خانه مطبوعات کشور، لوح یادبودی اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر