پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: طبق اسناد موجود فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی درحالی افتتاح شد که قرار بود واحد LPG آن تا ۱۵ مرداد امسال راه اندازی شود که همچنان این کار انجام نشده است...
کد خبر: ۳۷۴۴۶
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: طبق اسناد موجود فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی درحالی افتتاح شد که قرار بود واحد LPG آن تا ۱۵ مرداد امسال راه اندازی شود که همچنان این کار انجام نشده است.

به گزارش فکرشهر، در حالیکه بیژن زنگنه، وزیر نفت و تیم کاری وی دغدغه افتتاح غیر نمایشی پروژه های این صنعت را دارند که فاز ۱۷ و ۱۸ با وجود نواقص موجود افتتاح شد. چنین وضع مشابهی را در فاز ۱۹ پارس جنوبی هم مشاهده می کنیم. به این ترتیب که همچنان بخش هایی از فاز ۱۹ بلاتکلیف است، اما افتتاح آن به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای شیخ الوزرا انجام شد.  در چند گزارش قبلی به بررسی وضعیت بخش های مختلف هر یک از فازهای نیمه تمام پارس جنوبی پرداختیم و  این بار نیز به فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی نگاهی گذرا خواهیم انداخت.

به نوشته ی مهر، طبق اسناد موجود، در فاز ۱۷ و ۱۸ در بخش خشکی قرار بود که ۱۵ مردادماه سال واحدهای ال. پی. جی ۱۴۷ و ۱۴۸ راه اندازی شوند. این در حالی است که زمان این کامیابی برای تاریخ های ۳۱ خرداد ۹۶ و ۲۹اسفند ۹۵، ۳۰دی ماه ۹۵ و ۳۰ مهر ماه سال گذشته تعهد شده بود که متاسفانه با وجود تعیین تاریخ جدید اما هنوز این پروژه ها راه اندازی نشده است. به عبارتی  دیگر راه اندازی این بخش ۱۰ ماه به طول انجامیده است.

در شرایطی که در تاریخ یکم مردادماه سال جاری پالایشگاه این دو فاز به شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی تحویل داده شد؛ مقرر شد پیمانکار فعلی تا تاریخ یکم آذرماه سال ۹۶ در پالایشگاه حضور داشته باشد تا پیمانکار جدید از سوی شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی معرفی شود، که هنوز چنین اعلامی و انتصابی از سوی این شرکت انجام نشده است. از سویی دیگر همانطور که در گذشته اشاره شده بود قرار بود تا ۱۵ تیر ماه سال جاری مدیران هر سه پالایشگاه فازهای ۱۷، ۱۸، ۱۹و ۲۰ و ۲۱ از سوی شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی  معرفی شود که هنوز نشده است.

 فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، ۲۷ فروردین  سال جاری با حضور حسن روحانی، رییس جمهوری و بیژن زنگنه، وزیر نفت در حالی که ۳۲ روز به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده بود، افتتاح شد. افتتاحی که اسناد موجود نشان از ناقص بودن آن در زمان افتتاح دارد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر