جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۴۶۲
سه‌شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در ۲ سال گذشته با اجرای پروژه‌های آب‌رسانی ۴۵۰۰ روستا از این طرح بهره‌مند شد که امسال عملیات آبرسانی به ۱۰۰۰ روستای دیگر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، علی‌‌اصغر قانع در جریان بازدید از پروژه آبرسانی شهرستان جم در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه طرح آبرسانی جم  دارای ابعاد گسترده‌ای است، اظهار داشت: پروژه آبرسانی جم با مشارکت شرکت ملی نفت و وزارت نفت در حال اجراست که در نوع خود از پیچیدگی و تکنیکال ویژه‌ای برخوردار است.

وی، با اشاره به اینکه پروژه آب‌رسانی جم دارای ایستگاه پمپاژ، سیستم آب‌شیرین‌کن و خط انتقال آب است تصریح کرد: عملیات خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ، پروژه آبرسانی جم از سیراف به اتمام رسیده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی  برای اجرای این پروژه انتخاب شده که فاز نخست آن امسال وارد مدار تولید می‌شود.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: تا پایان امسال با افتتاح بخشی از پروژه آب‌شیرین‌‌کن سیراف، شهرهای و روستاهای مختلفی در شهرستان جم از پروژه استفاده می‌کنند.

قانع با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در دولت یازدهم بیان کرد: در دو سال 1394 و 1395 با اجرای طرح‌های آبرسانی با حمایت دولت و مجلس 45 هزار روستا از طرح آبرسانی روستایی بهره‌مند شدند.

وی از اجرای طرح آبرسانی در سال 1396 در روستاها خبرداد و خاطر‌نشان کرد: امسال با مشارکت دولت و مجلس شورای اسلامی عملیات آبرسانی به یک‌هزار روستای دیگر آغاز شده  که مشکلات این روستاها در بخش آب آشامیدنی برطرف می‌کند.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اجرای پروژه بزرگترین تاسیسات آب شیرین‌کن کشور در شهر بوشهر تصریح کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر برای انتخاب سرمایه‌گذار به مناقصه رفته که بزودی  عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آب‌شیرین‌کن کشور با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال در شهر بوشهر آغاز می‌شود.

قانع با اشاره به ظرفیت پروژه آب شیرین‌کن سیراف افزود: پروژه آب شیرین‌کن سیراف که در کنار ساحل این شهر با مشارکت بخش خصوصی با ظرفیت 28 هزار متر مکعب در شبانه روز اجرایی شده که آب شهرها و روستاهای شهرستان جم را تامین می‌کند. توسعه پروژه‌های آب شیرین‌کن از آب دریا در سواحل کشور از تاکیدات دولت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر