پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۴۶۷
سه‌شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: در اجرای بزرگترین پروژه آبرسانی در شهرستان جم، وزارت نفت ۱۰۸ میلیارد تومان تخصیص داده که تاکنون ۶۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

به گزارش فکرشهر،  وضعیت اجرای پروژه آبرسانی شهرستان جم  ظهر امروز با  حضور مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز وزارت نفت، معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس و تنی چند از مسئولان بررسی شد.

فرماندار جم  در این بازدید با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه آبرسانی جم اظهار داشت: تعلل در تکمیل طرح بزرگ آبرسانی جم با توجه به شرایط بحران آب منطقه غیر قابل پذیرش است.

فتح الله نوروزی، جنوب استان بوشهر را  قطب صنعت انرژی گاز و اقتصاد دانست و  افزود:  با توجه به اجرای بزرگترین پروژه‌های صنعتی و  تولیدی در عرضه گاز و نفت، وجود محرومیت در مناطق پیرامونی این پروژه‌ها جایز نیست که تسریع در رفع مشکلات مردم باید در اولویت قرار بگیرد.

به نوشته ی تسنیم، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز وزارت نفت نیز با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه آبرسانی جم  بیان کرد: مشکل آب آشامیدنی شهرستان جم به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور باید با فوریت و جدیت رفع شود.

محسن امیریان با بیان اینکه اعتبار لازم برای اجرای پروژه آبرسانی جم تامین شده تاکید کرد: برای اجرای این پروژه افزون بر 200 میلیارد تومان مصوب شده  و پیمانکار هیچ توجیهی برای تعلل  در اجرای این پروژه ندارند.

وی با بیان اینکه پروژه از برنامه زمان بندی تعریف شده عقب‌تر  است بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی تا پایان امسال بخشی از پروژه آبرسانی شهرستان جم افتتاح می‌شود.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هم پروژه آبرسانی جم  را  یکی از بزرگترین پروژه‌های آبرسانی کشور دانست و افزود: این پروژه با مشارکت وزارت نفت  اجراء شده که از ظرفیت  تولیدی بالایی برخوردار است.

علی‌‌اصغر قانع از تکمیل عملیات خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ پروژه آبرسانی جم خبرداد و گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی  برای اجرای این پروژه انتخاب شده که فاز نخست پروژه آب شیرین‌کن سیراف برای انتقال آب به شهرستان جم امسال وارد مدار تولید می‌شود.

مدیرعامل آبفار استان بوشهر نیز با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم پروژه آبرسانی جم بیان کرد:در اجرای بزرگترین پروژه آبرسانی در شهرستان جم، وزارت نفت 108 میلیارد تومان تخصیص داده که تاکنون 60 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

مسعود نصوری با اشاره به اینکه این پروژه تاکنون  70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود:  با برنامه ریزی انجام شده و تعهد پیمانکار، بخشی از پروژه آبرسانی جم تا پایان امسال  وارد مدار تولید می‌شود و  در شبانه روز 10 هزار متر مکعب آب آشامیدنی جم تامین می‌شود.

نماینده مردم منطقه جنوب استان بوشهر در مجلس نیز  با تاکید بر تحقق مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به مناطف پیرامونی اظهار داشت:  پروژه آبرسانی جم در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی وزرات نفت به مناطق پیرامونی اجرایی شده است.

سکینه الماسی با بیان اینکه اجرای پروژه انتقال آب تولیدی از دریا به جم از طریق تاسیسات آبرشیرین‌کن، از نیازهای جدی و مهم این شهرستان می‌باشد افزود:  پیمانکار و مجری، برای تکمیل این طرح آبرسانی باید تلاش بیشتری کند تا مردم شهرها و روستاهای شهرستان جم از این پروژه در اسرع وقت بهره‌برداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر