پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۴۹۱
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۲

فکرشهر: مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر با یک جفت بز عدنی و ۹ مقاله در همایش بین‌المللی روز جهانی بز شرکت می‌کند.

به گزارش فکرشهر، محمدصادق یزدانشناس صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش بین‌المللی روز جهانی بز روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این همایش صاحب‌نظران و مدرسین ممتاز بین‌المللی، کارگاه‌های آموزشی متنوع و جذابی را در زمینه‌های مختلف علمی و کاربردی برای علاقه مندان ارائه خواهند داد.

به نوشته ی مهر، یزدانشناس افزود: برنامه‌هایی شامل سخنرانی‌های علمی و فنی، نمایشگاه تجاری، جشنواره نمایش بزهای ایران و فرآورده‌های لبنی حاصل از شیر بز همراه بازارچه های صنایع دستی و هنری روستایی و عشایری که نشان‌دهنده تنوع نژادهای بز و ساز و کارهای تولید در ایران و سهم آنها در معیشت جامعه است، در این همایش تدارک دیده شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر در بخش نمایشگاه با انتقال یک جفت بز عدنی که از نژادهای منحصر به فرد کشور به شمار می رود، در همایش بین المللی روز جهانی بز حضور خواهد داشت.

یزدانشناس گفت: در بخش ارائه مقالات علمی، شش عنوان مقاله از معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان و ۳ عنوان از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان پذیرفته شده که نسبت به تعداد کل مقالات پذیرفته شده در همایش، تعداد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همایش بین المللی روز جهانی بز به پیشنهاد ایران و با همکاری سازمان ها و معاونت های وزارت جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان های بین المللی نظیر انجمن بین المللی بز (IGA)، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO)، سازمان جهانی بهداشت دام (OIE)، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD)،  بنگاه ها و اتحادیه های تولیدی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر