شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۴۹۳
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۷

فکرشهر: معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه از برنامه‌ریزی برای کنترل و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا یوسفی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه جمع‌آوری و کنترل سگ‌های ولگرد اظهار داشت: وجود سگ‌های ولگرد یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه است که باید به صورت اصولی پیگیری و کنترل شود.

 معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: باید راهکارهای اصولی به منظور پیشگیری از انتقال ویروس و ناقل های بیماری مشترک انسان و حیوان ارائه شود.

وی در خصوص خطرات ناشی از انتقال انواع بیماری از طریق دفع غیر اصولی پسماند و فضولات حیوانی اشاره کرد و راهکارهای مناسب برای مدیریت پسماند ارائه کرد.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت گناوه نیز با اشاره به روند روبه رشد گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد و سایر حیوانات وحشی، بر پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر مشترک میان انسان و حیوان تاکید کرد.

به نوشته ی مهر، سید مجید موسوی افزود: درمان این بیماری‌ها با هزینه بالایی انجام می‌شود که پیشگیری بهترین روش و شیوه در کاهش هزینه درمان است.

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز گفت: با توجه به مفاد بند ۱۵ از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، یکی از اهداف این کار گروه، کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان از طریق شناسایی کانون تجمع سگهای ولگرد و کنترل جمعیت آنها با انتخاب روش علمی و مناسب توسط شهرداری‌ها است.

حسن ذبیحی افزود: در همین راستا نقاط بالقوه و خطرناک که مناسب برای تجمع سگ‌های ولگرد است پیش از این توسط واحد بهداشت محیط شناسایی و اعلام شده است.

وی گفت: با توجه به تغییر رویکرد اتلاف سگ‌های ولگرد از سوی شهرداری و روی آوردن به سمت زنده‌گیری و عقیم‌سازی، انتظار می‌رود تا شهرداری‌ها به طور جدی و مستمر نسبت به ساماندهی وضعیت سگ‌های ولگرد اقدامات لازم را انجام دهند تا به مرور شاهد کاهش جمعیت آنها و رضایتمندی مردم باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر