جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۵۲۵
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فردی توانمند، بومی و با سابقه درخشان و آشنا با ظرفیت‌های بالای استان برای تصدی استانداری بوشهر انتخاب شود.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در زمینه اقتصاد کرانه‌ای است و باید در این زمینه قدم‌های بهتری برداشته شود.

وی از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان یکی از ظرفیت‌های استان نام برد و اضافه کرد: شیلات، آبزی‌پروری و محصولات کشاورزی، پارس جنوبی و نیروگاه اتمی از دیگر ظرفیت استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه ترانزیت، مهم‌ترین اقتصاد کریدور جنوب به شمال است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین استان‌ها در درآمدزایی کشور بوشهر است و قابلیت‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون دارد.

فردی آشنا به ظرفیت‌های استان انتخاب شود

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر نیازمند استانداری توانمند است، تاکید کرد: باید فردی که دارای شایستگی و در خور شان این استان باشد برای استانداری بوشهر انتخاب شود که از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار بوشهر باید بتواند از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی در استان بوشهر برای برخوردار مردم این استان از آن استفاده کند، افزود: استانی با این همه ظرفیت برای رشد و توسعه، به استانداری با شاخص‌های بالایی نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار انتخاب فردی دانش‌بنیان، سواد استانداری، توان مدیریتی بالا، سابقه درخشان، انقلابی، ولایت‌مدار و آشنایی با ظرفیت‌های بالای استان بوشهر برای استانداری شد.

استاندار باید مردم‌دار باشد

وی از مردم‌داری به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های مورد نظر برای استانداری نام برد و ادامه داد: استاندار بوشهر باید بتواند از سرمایه‌های مهم در استان در جذب سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی استفاده کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر سرزمینی با ظرفیت بالا، با  سابقه درخشان و مردمانی توانمند است خاطر نشان کرد: استانداری باید برای این استان تعیین شود که ضمن مردم‌داری بتواند از این ظرفیت‌ها استفاده و خود را برای مردم هزینه کند.

وی با بیان اینکه بومی‌بودن نیز از دیگر شاخصه‌های مورد نظر در انتخاب افراد برای استانداری بوشهر است، اضافه کرد: استاندار باید با نگاه الهی، انقلابی و مردمی انتخاب شود تا مشکلات تاریخی که این مردم تحمل می‌کنند را رفع کند.

برتری اسلام نسبت به دیگر ادیان

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واقعه مباهله نشان از عظمت، حقانیت اسلام و بزرگی اهل بیت(ع) است، افزود: حادثه مباهله که در تاریخ ثبت است حاکی از برتری دین مبین اسلام نسبت به دیگر ادیان الهی دارد.

وی بر لزوم انقلابی‌بودن و انقلابی ماندن تاکید کرد و ادامه داد: جهان استکبار در پی آن است که روحیه و رویه انقلابی بودن را از جامعه و مسئولان در حوزه تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجراء بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر