سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برای بوشهر، استانداری فارسی انتخاب کنید/ بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور از اولویت های کاری استانداران است/ اشتغال در فارس بهتر شود/ شرایط امروز فارس متفاوت با 2 سال قبل است/  تمام ظرفیت ها را برای عمران و توسعه فارس به کار می گیریم...
کد خبر: ۳۷۵۵۸
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: استاندار بوشهری استان فارس، عصر روز شنبه ـ 25 شهریورماه 96  ـ با حضور وزیر کشور در شیراز معارفه شد.

به گزارش فکرشهر، اسماعیل تبادار که اصالتا گناوه ای است و سابقه ی استانداری بوشهر را نیز در کارنامه دارد، هفدهمین استاندار فارس می باشد.

بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور از اولویت های کاری استانداران است

وزیر کشوردر آیین معارفه ی استاندار جدید فارس، گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور با گام برداشتن در مسیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب های اجتماعی از اولویت های کاری استانداران در دولت دوازدهم است.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در اولویت قرار دارد. 

وی اظهار کرد: اگر خواهان تقویت امنیت در کشور هستیم به افزایش رضایتمندی و مشارکت و همراهی مردم نیاز است و در این مسیر، بهبود وضعیت مردم به ویژه در حوزه اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وزیر کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حرکت در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: رهبری بر مردمی بودن اقتصاد تاکید دارند و این موضوع یک تعارف نیست. 

وی اظهار کرد: استانداران باید همه تلاش خود را برای پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی به کار گیرند و توجه کنند که تنها با تکیه بر بودجه عمومی نمی توان موفق بود و چنانچه موفق به جلب مشارکت مردم در تحقق این سیاست ها نشویم، با مشکلاتی روبرو خواهیم شد. 

رحمانی فضلی گفت: اولویت دوم کاری استانداران و مجموعه وزارت کشور، کاهش آسیب های اجتماعی است؛ موضوعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است. 

وی ادامه داد: در این حوزه، ساماندهی و کاهش آمار اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، ناهنجاری های اجتماعی و مناطق بحرانی به طور ویژه در دستور کار مسئولان امر باشد. 

وزیر کشور بیان کرد: در صورتی می توان در این عرصه موفق عمل کرد که موضوع آسیب های اجتماعی را مردمی کنیم تا همه پای کار بیایند و همکاری کنند. 

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم، سیاست داخلی از دیگر اولویت های کاری وزارت کشور تلقی می شود؛ ما کشوری پویا و با انگیزه و قوی و آماده پیشرفت و توسعه هستیم و اقتضای این شرایط این است که نقش مردم به طور متشکل هدایت شود. 

رحمانی فضلی گفت: ما به انسجام و وحدت عمومی مردم نیاز داریم، کسانی که بر خلاف وحدت حرکت کنند در مسیر خواست رهبری و منافع کشور و نظام حرکت نکرده اند. 

وی اظهار کرد: ما نباید مشارکت را تنها در ایام انتخابات خلاصه کنیم و از این رو، وزارت کشور همه بسترها را برای تقویت مشارکت مردمی فراهم کرد. 

وزیر کشور گفت: خانه احزاب هم اینک فعال است اما با نقطه مطلوب فاصله دارد و در همه ابعاد نتوانسته ایم نقش این تشکل ها و احزاب را نهادینه کنیم. 

وی ادامه داد: هرچه مردم قانونمند و منسجم و پرحضور و با نشاط تر در صحنه ها حاضر شوند منافع بیشتر برای انها تامین می شود و باید توجه داشت که از ناحیه فعال کردن احزاب هیچ ضرری ندیده ایم و همه منفعت بوده است. 

رحمانی فضلی با اشاره به انتخابات های برگزار شده در دولت یازدهم گفت: چهار دوره انتخابات را بسیار پرشور، سالم و قانونی و بدون هیچ مشکلی برگزار کردیم؛ به گونه ای که یک صندوق رای هم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری باطل نشد؛ این یعنی مردم با به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیده اند که باید تشکل ها را بیش از پیش فعال کنیم، ما می کوشیم که بیش از پیش این اتفاق بیافتد. 

وی اظهار کرد: هرچه آزادی فکر و اندیشه تقویت شود بالندگی ایجاد می شود و باعث می شود که اندیشه ها و نظرات در چارچوب قانون فرصت فعالیت و حضور پیدا کنند. 

وزیر کشور گفت: ایران امروز در اوج امنیت است اما این به این معنا نیست که تهدیدی فراروی کشور نیست؛ جمهوری اسلامی مدعی نظام اسلامی و آزاد در منطقه تبدیل به الگو شده است و این وضعیت باعث ایجاد اشکال در منافع قدرت های جهانی شده و آنها با نظام ما سر ستیز دارند و تنها راه بازدارنده این تهدیدها تقویت اقتدار کشور است. 

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی اسماعیل تبادار به عنوان استاندار جدید فارس گفت: امیدواریم آقای تبادار با بهره گیری از توانمندی ها و ارتباطات ملی و منطقه ای خود و با کمک مدیران و حمایت یکپارچه نمایندگان مجلس و امام جمعه شیراز، منشا خیر و برکت در استان فارس باشد. 

رحمانی فضلی همچنین با قدردانی از خدمات سیدمحمدعلی افشانی استاندار سابق فارس گفت: بنا به ضروریت که بود پیشنهاد دادیم که با توجه به سوابق و تجربه و علایق و تلاشی که آقای افشانی دارد، کار بزرگ مباحث عمرانی و امور شهرداری ها را در وزارت کشور تقبل کنند. 

وی اظهار کرد: امور مربوط به بیش از یک هزار و 300 تا 400 شهرداری، شوراها، دهیاری ها در حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور تعریف شده است که حجم کار بالایی را می طلبد؛ در این حوزه توان آقای افشانی بالا است و ما از وی برای تصدی این مسئولیت درخواست کردیم و وی هم پذیرفت. 

وزیر کشور بیان کرد: در موضوع انتخاب مدیران در دولت دوازدهم، یکی از ویژگی های مورد نظر قبول داشتن سیاست ها و برنامه های دولت است چرا که دولت با اراده و رای مردم انتخاب شده است و برنامه هایی را در زمان انتخابات تقدیم کرده و مردم پس از تلاش چهار ساله با مشارکت بالا و رای بسیار خوبی، رئیس جمهوری دوازدهم را انتخاب کردند. 

وی ادامه داد: مدیرانی که انتخاب می شوند باید بیشترین نزدیکی را با رئیس جمهوری و برنامه های دولت داشته باشند؛ این به معنای آن نیست که استانداران و وزرای ما فقط در حوزه این افراد و کسانی که به دولت رای داده اند ختم می شود. 

رحمانی فضلی گفت: دولت وقتی رای می آورد و تنفیذ می شود و از مجلس به عنوان نمایندگان مردم رای اعتماد می گیرند دیگر دولت جمهوری اسلامی است و همه مدیرانی که در حوزه اجرایی قرار می گیرند باید نگاهشان به همه مردم کشور باشد. 

وزیر کشور با بیان این که استانداران باید نگاه توسعه ای داشته باشند، گفت: در امر توسعه اولویت کنونی در حوزه اقتصادی است که این سیاست گذاری را هم رهبری انجام داده اند که ایشان با توجه به شرایط کشور این موضوع را در دستور کار اول دولت و مجلس و قوه قضائیه قرار داده اند و استانداران محوری ترین افراد برای ایجاد هماهنگی در مسیر توسعه استان ها هستند. 

برای بوشهر، استانداری فارسی انتخاب کنید

نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتخاب و انتصاب اسماعیل تبادار به مسئولیت استانداری فارس با توجه به شناخت دقیقی که وی از ظرفیت های این استان دارد، اقدامی شایسته از سوی دولت و وزارت کشور تلقی می شود.

به گزارش ایرنا، سید محسن علوی عصر شنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید استان فارس در جلسه شورای اداری استان افزود: از استانداری از دیار بوشهر با روی باز و آغوشی باز استقبال می کنیم و بی شک انتخابی استانداری از استان فارس برای بوشهر هم می تواند بر این وحدت بیافزاید. 

وی با بیان این که مهمترین عامل عقب ماندگی فارس سیاست زدگی و اختلاف های قومی و سیاسی است، ادامه داد: امروز تقویت روحیه وحدت و برادری بین گروه های سیاسی و قومیت ها یکی از نیازهای اساسی است که باید در این مسیر گام برداشت. 

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس گفت: امروز در این استان شاهد امنیت و آرامش هستیم و یک فضای امن و پرشور در عرصه های سیاسی و مذهبی حاکم شده است. 

علوی با بیان این که استان فارس در حوزه های علمی و اجرایی نخبه پرور است، گفت: بهره گیری از مدیران بومی می تواند زمینه را برای شتاب بخشی به توسعه استان فراهم کند. 

وی ادامه داد: انتظار است که استاندار جدید این استان در انتخاب مدیران ضمن توجه به بومی بودن آنها، از ظرفیت های نسل جوان در مسیر توسعه استان بهره گیرد. 

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام توان در کنار استاندار و مدیران استان در جهت پیشرفت استان خواهیم بود. 

وی با تاکید بر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: باید مردم را به سمت اقتصاد سوق دهیم چرا که چرخ های اقتصاد توسط مردم به حرکت در می آید اما آموزش های لازم را به آنها نداده ایم. 

وزیر کشور عصر شنبه با هدف شرکت در آیین تکریم استاندار سابق فارس و معرفی استاندار جدید این استان به شیراز سفر کرد. 

اشتغال در فارس بهتر شود

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مسئولان نباید اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب را تنها در گفتار دنبال کنند بلکه باید آثار این طرح مهم در سفره های مردم دیده شود.

 آیت الله اسدالله ایمانی، عصر شنبه در نشست شورای اداری استان فارس و آیین معارفه استاندار جدید این استان که با حضور وزیر کشور در شیراز برگزار شد، افزود: مردم امانت های الهی هستند که به ما سپرده شده اند به ویژه آنها که قلم شکایت و زبان گله ندارند و یا اگر دارند به ما نمی رسد باید از حمایت و پشتیبانی مسئولان بیشتر برخوردار باشند و به آنان توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه، موضوع امانت بودن سمت ها و مناصب، مساله مهمی است که باید به آن اهتمام خاص داشته باشیم، اظهار داشت: بی شک سرکشی و حضور مستمر در جمع محرومان، مسئولان را بیشتر در حال و هوای ادای تکلیف و وظیفه قرار می دهد. 

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از مطالب خود به پاره ای از مشکلات فرا روی این استان اشاره کرد و گفت: خشکسالی های متمادی سال های اخیر، باعث مهاجرت های بی رویه به شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر شیراز شده است و باید برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی این جمعیت مهاجر که شمار آنها حدود 400 تا 500 هزار نفر است، چاره اندیشی شود. 

آیت الله ایمانی افزود: اگر چه هم اینک وضعیت استان فارس در زمینه اشتغال در مقایسه با سایر استان ها بهتر است اما باید برای اشتغالزایی هر چه بیشتر و ایجاد فرصت های شغلی پایدار تلاش بیشتری صورت گیرد. 

وی، همچنین به برخورداری کامل از ظرفیت صنایعی که در این استان تنها با بخشی از ظرفیتشان فعال هستند، تاکید کرد. 

شرایط امروز فارس متفاوت با 2 سال قبل است

استاندار سابق فارس گفت: شرایط امروز استان در حوزه های مختلف بسیار متفاوت با 2 سال گذشته و زمانی که مسئولیت استانداری را بر عهده گرفتم است.

 سید محمد علی افشانی، افزود: در طول فعالیت خود در این استان مبنای عمل خود را بر سه اصل قانون، رعایت حقوق مردم و تعامل منهای تحمیل استوار کردم.

وی ادامه داد: امروز در سایه وحدت، همراهی و همکاری که بین تمام مجموعه ها در فارس ایجاد شده می توان فارس را نه یک استان امنیتی بلکه یک استان امن دانست.

استاندار سابق فارس، امنیت را لازمه پیشرفت هر جامعه ای دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی همه ما باید قدردان کسانی باشیم که زمینه ساز این آرامش و امنیت بودند، شهیدانی که از همه هستی خویش گذشتند تا این امنیت حاکم شود و جانبازان، ایثارگران و آزادگانی که درد و رنج را به جان خریدند تا ایران اسلامی سربلند و پابرجا باشد.

افشانی، با اشاره به برگزاری چهار انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگاران رهبری و همچنین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا طی 2 سال گذشته افزود: ما این چهار انتخابات را با رعایت قانون و حقوق داوطلبان و رای دهندگان برگزار کردیم و مبنای رفتار ما در این انتخابات قانون و رعایت حقوق افراد بود و در نهایت نیز یک نتیجه مطلوب حاصل شد به نحوی که امروز از آن انتخابات به عنوان یک شاخص به نیکی از یاد می شود.

استاندار سابق فارس، تقویت احزاب و نهادهای اجتماعی غیر دولتی و تشکل های صنفی را از دیگر اقدمات خود در حوزه اجتماعی و سیاسی این استان دانست و گفت: در حوزه اقتصاد هم با توجه به اینکه منابع محدود بود و در شرایط خاصی نیز مدیریت را تحویل گرفتم، ساماندهی سه مقوله آب، حمل و نقل و انرژی را در دستور کار قرار دادیم.

وی اظهار کرد: مصوبه شورای عالی آب کشور نیز یکی از اقدامات و موفقیت های خوب برای استان بود که به دنبال حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیران نیرو و جهاد کشاورزی در شورای عالی آب کشور به نتیجه رسید.

افشانی، افزایش سهم فارس از اعتبارات ملی را از دیگر دستاوردهای دوران فعالیت خود دانست و افزود: بحث افزایش این اعتبارات را با توجه به گستردگی و جمعیت فارس با جدیت دنبال کردیم که پیگیری ها و مکاتبات نیز در نهایت نتیجه داد به نحوی که در سال 95 تخصیص اعتبارات ملی استان 112و نیم درصد شد که این مهم بیانگر این مطلب است که آن کاهش سهم استان عملا اصلاح شده است.

استاندار سابق فارس اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل هم اقدامات خوبی انجام گرفت که یکی از آنها آزادراه شیراز – اصفهان و دیگری هم ورزشگاه میانرود بود که میزان پیشرفت فیزیکی آزادراه امروز به بیش از 62 درصد رسیده و ورزشگاه میانرود نیز به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در بحث گازرسانی به روستاها نیز دور نخست فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از 50 سال قبل از آن گازرسانی انجام گرفت و علاوه بر 786 روستایی که در این چهار سال گازرسانی شد، گازرسانی به 300 روستا نیز در دست انجام است.

افشانی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری نیز در سال 95 یک میلیارد و 22 میلیون دلار به استان فارس اختصاص یافت که این رقم معادل 44 درصد اعتبارات کل صندوق بود که به استان فارس اختصاص یافت.

 تمام ظرفیت ها را برای عمران و توسعه فارس به کار می گیریم

استاندار فارس گفت: از تمام ظرفیت ها و امکانات در جهت توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی هرچه بیشتر استان استفاده خواهیم کرد.

اسماعیل تبادار در آیین معارفه خود به عنوان استاندار جدید استان فارس که با حضور وزیر کشور در شورای اداری استان فارس برگزار شد، افزود: از جمله این ظرفیت ها، فعالان بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی است که خواهیم کوشید تا از این ظرفیت ها نیز نهایت بهره را ببریم.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده عالی دولت در استان فارس با عزمی راسخ و دلی لبریز از خدمت، در مسیر رونق تولید و افزایش حضور و مشارکت جوانان و زنان و رشد همه جانبه استان گام برخواهم داشت.

تبادار، ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت های سید محمد علی افشانی استاندار پیشین فارس تصریح کرد: حرکت در مسیر توسعه و دستیابی به اهداف تنها در سایه وحدت، همدلی و همراهی محقق خواهد شد و مشتاقانه در این راه قدم برخواهم داشت و باور دارم که تمام موفقیت ها تنها با حُسن تدبیر و ایثار کارگزاران به دست می آید.

استاندار فارس ادامه داد: با وجود تلاش های ارزنده ای که طی سال های گذشته و به ویژه چهار سال اخیر در استان فارس انجام گرفته است اما هنوز در برخی نقاط استان مشکلات و کاستی هایی وجود دارد که شناسایی و پیگیری این مشکلات را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی، حمل و نقل را از مهمترین مولفه های توسعه برشمرد و افزود: در استان فارس در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه بهبود زیرساخت های حمل و نقل و توسعه راهها انجام گرفته اما برای اینکه به وضعیت مطلوب در حوزه راهها برسد نیاز به احداث یک هزار و 800 کیلومتر آزادراه در این استان احساس می شود که این را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

تبادار اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز شرایط اقلیمی، فرهنگی، مذهبی و تاریخی فارس، وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و آرامگاه مفاخر و بزرگانی همچون حافظ و سعدی و همچنین توانمندی ها ظرفیت های بهداشتی و درمانی این استان، همه و همه شرایطی را ایجاد کرده اند تا بتوان از این ظرفیت ها در جهت توسعه همه جانبه استان استفاده کرد.

استاندار فارس ادامه داد: با نگاهی کوتاه به انتخابات 29 اردیبهشت و حضور پرشور مردم این استان در آن انتخابات و رای قاطع به دکتر روحانی می توان دریافت که مردم این استان نیز همانند مردم سایر نقاط کشور دولت تدبیر و امید و برنامه های آنرا قبول داشته و به آینده ای بهتر امیدوار هستند.

در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران، اسماعیل تبادار به عنوان استاندار جدید فارس منصوب شد.

معاون عمرانی استانداری فارس، استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری‌ بوشهر و مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور، از جمله سوابق کاری اسماعیل تبادار است.

گزارش تصویری کامل اینجا 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر