جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
شهردار خبر داد:
به گزارش فکرشهر، یکی از نخستین راه کارهای استفاده از زباله ها و پسماندها، بازیافت آن هاست؛ که هم در راستای منافع اقتصادی است و هم به حفظ محیط زیست کمک می کند؛ موضوعی که تا امروز در شهر برازجان اگر هم پرداخته شده، در حد حرف بوده و اهمیت و ضرورتش؛ آن هم نه از سوی مسوولین مربوطه، بلکه به نقل از کارشناسان امر. اما حالا شهردار برازجان قول داده که در راستای آموزش به شهروندان و آغاز کار، در این شهر، پارک بازیافت احداث کند...
کد خبر: ۳۷۵۶۴
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵

فکرشهر: زباله؛ این طلای سیاه جهانی که سال هاست تمام دنیا به اهمیتش پی برده و راه کارهایی را برای استفاده ی صحیح از آن یافته اند، در کشور ما ایران و به خصوص در شهرهایی با جمعیت کم تر از جمله برازجان، نادیده انگاشته شده است. نه کسی به اهمیت اقتصادی این طلای سیاه توجه کرده و نه مساله ی زیست محیطی اش که خود جای بحثی مفصل دارد.

به گزارش فکرشهر، یکی از نخستین راه کارهای استفاده از زباله ها و پسماندها، بازیافت آن هاست؛ که هم در راستای منافع اقتصادی است و هم به حفظ محیط زیست کمک می کند؛ موضوعی که تا امروز در شهر برازجان اگر هم پرداخته شده، در حد حرف بوده و اهمیت و ضرورتش؛ آن هم نه از سوی مسوولین مربوطه، بلکه به نقل از کارشناسان امر.

اما حالا شهردار برازجان قول داده که در راستای آموزش به شهروندان و آغاز کار، در این شهر، پارک بازیافت احداث کند.

این طور که روابط عمومی شهرداری برازجان، نشست روز یک شنبه ـ 26 شهریورماه ـ محمدحسن محمدی با یکی از سمن های فعال زیست محیطی سطح شهر را گزارش داده، شهردار برازجان گفته که بوستان خیام، در ضلع غربی میدان شهدا را به عنوان بوستان بازیافت انتخاب کرده اند.

وی به این موضوع نیز اشاره کرده که بوستان بازیافت به منظور آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با مفاهیم علمی و کاربردی بازیافت در نظر گرفته شد تا بیش از پیش به استفاده بهینه از پسماندها توجه کرده و این فرهنگ در جامعه به شکل مناسبی نهادینه شود.

محمدحسن محمدی عنوان داشته: بسیاری از مواد قابل بازیافت در زباله های شهر، بدون هیچگونه بازیافتی دور ریخته می شوند، در حالی که می توان از آنها استفاده کرد و هدف از ساخت این پارک این است که نشان دهیم می توان با استفاده از پسماندهای خشک، یک پارک را تجهیز کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری نموده که در این بوستان (بوستان بازیافت برازجان)، تندیس های زیبایی با پسماندهای خشک و زباله های دور ریختنی ساخته خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، قرار است در اجرای این طرح، انجمن فرهنگ سازان محیط زیست شهرداری را همراهی نماید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر