جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیانن اینکه عملکرد اورژانس استان بوشهر مطلوب است، گفت: دنبال افزایش کیفیت ارائه خدمات اورژانس هستیم...
کد خبر: ۳۷۵۸۴
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیانن اینکه عملکرد اورژانس استان بوشهر مطلوب است، گفت: دنبال افزایش کیفیت ارائه خدمات اورژانس هستیم.

به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری عصر یکشنبه در مراسم روز اورژانس در بوشهر اظهار داشت: شغل ما طوری است که با جان انسان‌ها سر و کار دارد و از شرایط خاصی برخوردار است؛ شغل هر فردی غیر از محل درآمد محل اجر و پاداش معنوی نیز خواهد بود و خداوند به همگی توفیق بدهد به بهترین استفاد را از این موقعیت کنیم.

وی با تقدیر از موفقیت‌های اورژانس در استان بوشهر، بیان کرد: عملکرد قابل توجه و قابل تحسینی داشته‌اید و از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و عملکرد شاهد موفقیت‌های خوبی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آمار رسید بیماران در شهر و جاده، اضافه کرد: نسبت به آمارهای کشوری آمار خیلی بهتری داریم. در کشور متوسط زمان رسیدن به حادثه هشت دقیقه است ولی در استان بوشهر چهار دقیقه و ۳۰ ثانیه است.

زمان رسیدن به حادثه بهتر از کشور است

وی خاطرنشان کرد: در جاده‌ها نیز در سطح کشور زمان رسیدن به حوادث حدود ۱۴ دقیقه است ولی این زمان در استان بوشهر ۷.۲ دقیقه است. آمار غرورانگیز و خوبی است که جای تبریک دارد.

کشمیری تصریح کرد: رسیدن به‌موقع بر بالین مریض توقع مردم است و کیفیت برخورد با مریض و خانواده آنها نیز مهم است که باید خدمات با بهترین کیفیت به مردم و حادثه‌دیدگان و بیماران ارائه شود.

وی با بیان اینکه ایجاد و استقرار توسعه اورژانس هوایی در کشور یک روزی رویا بود، تصریح کرد: الان در استان به صورت روتین اقدامات اورژانس هوایی انجام می‌شود و دنبال بهبود کیفیت هستیم و شعاع کاری آن را افزایش دهیم.

تردد افرادی با ۵۰ ملیت در استان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: پرسنل اورژانس ۱۱۵ در شهرها و جاده‌ها برای رسیدن به موقع و در زمان مقرر باید تلاش کنند و با کیفیت خوب به مصدومان و حادثه‌دیدگان کمک کنیم که نتیجه آن کاهش مرگ و میر خواهد بود.

وی گفت: در استان بوشهر به خاطر پارس جنوبی و پایانه ‌ها و نیروگاه اتمی و . . . افراد با ۵۰ ملیت مختلف رفت و آمد دارند که این موضوع اهمیت کار اورژانس را بیشتر نشان می‌دهد. مردم حق دارند دسترسی مناسبی به اورژانس داشته باشند و بیماران به موقع اعزام شود.

کشمیری با بیان اینکه مهارت و جسارت و مسئولیت‌پذیری پرسنل اورژانس در زمینه‌های مختلف را شاهد هستیم، افزود: علم خود را به روز کنیم و دانش را افزایش دهیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

الگوها در جامعه بهبود یابد

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی اورژانس به زلزله‌های بزرگ در نقاط مختلف استان بوشهر را در سال‌های قبل شاهد بودیم و مجروحان زیادی بودند که اورژانس کارنامه بسیار خوب و درخشانی در رسیدگی به حادثه‌دیدگان داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با آرزوی موفقیت ببرای کارکنان اورژانس استان بوشهر، اضافه کرد: باید نشست بگذاریم با حضور معاونت درمان و پشتیبانی مسائل و مشکلات اورژانس را حل کنیم، یک خانواده هستیم و مشکل ما و شما یکی است.

وی بیان کرد: سمت و سو این است که الگوها در جامعه بهبود یابد تا حوادث کاهش یابد و به نتایج مطلوب‌تری برسیم. هدف اصلی پیشگیری است و باید در کنار آن آمادگی را هم داشته باشیم.

لزوم آمادگی برای حوادث

کشمیری ادامه داد: اصول ایمنی و اخلاقی و اسلامی را رعایت کنیم. امانت‌دار مردم هستیم و به‌خاطر اینکه ما هستیم خیال آنها راحت است. ما قسمتی از امنیت این جامعه هستیم. وظیفه سنگیی بر عهده ما است و هر چه آمادگی ما بیشتر باشد در زمان وقوع حادثه می‌توانیم بهتر از عهده کار بربیاییم.

وی افزود: باید همیشه آماده باشیم و بدانیم که اگر تفاقی افتاد چه کارهایی باید انجام دهیم و برای هر حادثه‌ای تقسیم وظایف داشته باشیم چراکه آنجا جای بحث نیست و فقط جای عمل است و هیچ عذری پذیرفته نیست و در مقابل وظایف و مسئولیت‌های خود به خوبی بر بیاییم.

استفاده از تکنولوژی روز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: باید تکنولوژی هم متناسب با زمان باشد. چشم انداز ما این باشد که مردم ما از بروزترین علم در حوزه اورژانس برخوردار باشند و شاخص‌ها را به خوبی تعریف کنیم که بهترین نتایج را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اورژانس آبروی دانشگاه است، اظهار داشت: اگر ماموریتی با شکست روبرو شود مسئولیت بر عهده کل دانشگاه علوم پزشکی است و موفقیت و ارائه خدمات و برخورد مناسب با مردم نیز موفقیتی برای دانشگاه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر