جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۵۹۸
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

فکرشهر: معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگوی پرورشی از سطح چهار هزار و 413 هکتار سایت های پرورشی در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، صغری اشرف روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: امسال یک میلیارد و 79 میلیون قطعه بچه میگو در سطح سه هزار و 617 استخر پرورش در استان بوشهر ذخیره سازی شده است. 

وی اضافه کرد: شرایط مناسب تولید و وجود زیر ساخت های آماده باعث شد امسال در 10 مجتمع و سایت از شمال تا جنوب این استان پرورش میگو اجرا شود که تولید 15 هزار تن میگوی پرورشی پیش بینی شده است.

اشرف ادامه داد: برای تولید بچه میگوی مورد نیاز امسال 10 هزار جفت مولد در استان تامین شد که از این شمار یکهزار و 400 جفت از هاوایی وارد شده است. 

اشرف اظهار کرد: این میزان بچه میگو در 11 مرکز تکثیر فعال در استان بوشهر تکثیر و در اختیار سایت های پرورش میگو قرار گرفت. 

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه تیرماه به طول انجامید و کار برداشت نیز از شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون از پنج سایت استان 2هزار و 700 تن میگوی پرورشی برداشت شده است گفت: در زمان حاضر 26 مرکز فرآوری در استان بوشهر آماده انجام فرآوری میگوی پرورشی است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: پارسال از سه هزار و 800 هکتار استخر پرورش میگو در استان بوشهر با وجود پیش بینی تولید 12 هزار تن به دلیل شیوع بیماری لکه سفید در برخی سایت های پرورشی این میزان به 9 هزار تن کاهش یافت. 

استان بوشهر با تولید 60 درصد میگوی پرورشی کشور به عنوان قطب پرورش میگو شناخته شده است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر