جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس شورای شهر آبپخش در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر» خبر داد:
فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر آبپخش می گوید شورای پنجم شهر، با حدود 7 میلیارد تومان بدهی و خزانه ی کاملا خالی شهرداری این شهر مواجه شده است...
کد خبر: ۳۷۶۸۰
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر آبپخش می گوید شورای پنجم شهر، با حدود 7 میلیارد تومان بدهی و خزانه ی کاملا خالی شهرداری این شهر مواجه شده است.

فرخ عباسي در گفت و گو با فکرشهر، اظهارداشت: پس از شروع به کار رسمی شورای پنجم متوجه شدیم که شهرداری آبپخش حدود 7 میلیارد تومان بدهی دارد و خزانه شهرداری کاملا خالی است تا جایی که شهرداری، حتی توان خرید سوخت ماشین آلات جمع آوری زباله را هم نداشت و ما سوخت و روغن ماشین آلات را به صورت قرضی تامین کردیم تا حداقل برخی خدکات در شهر جریان داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات مالی فراوان در شهرداری آبپخش ادامه داد: در زمان شهردار سابق، تعداد یک صد و هشتاد مورد چک در وجه اشخاص حقیقی و حقوقی و به عنوان طلبکار صادر شده و تعداد یکصد و سی مورد از چک های مذکور هم برای تاریخ های مرداد، شهریور و مهرماه سال جاری صادر شده است.

عباسی، با اشاره به مسایل جدی که درآمدهای شهرداری آبپخش را تهدید می کند، توضیح داد: علاوه بر موارد فوق، نوزده مورد چک جابجایی به مبلغ حدود دو میلیارد تومان در اختیار شهردار سابق است که در تاریخ های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد ـ یعنی سه روز پایانی مدیریت شهردار سابق ـ صادر شده و این هم یکی دیگر از تهدیدهای جدی برای درآمدهای شهرداری است. 

او افزود: چك جابجايی دسته چكی مربوط به حساب مادر و اصلی است كه كل درآمدهای شهرداری به شماره حساب اين دسته چك واريز مي شود و زماني بايد اين چك ها صادر شود كه پولی را از يك حساب به حساب ديگر جابجا کنند؛ ولی در حال حاضر، كل برگ چك ها نزد شهردار سابق است. 

رییس شورای شهر آبپخش اضافه کرد: به نظر می رسد این مسایل و صدور چک های فراوان و بدون محل در روزهای پایانی مدیریت شهرداری، به منظور فلج کردن شهرداری و شورای پنجم انجام شده است.

فرخ عباسی اظهارداشت: علاوه بر همه ی این موارد، با احتساب مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان سهم شهرداری آب پخش از محل توزیع اعتبارات ارزش افزوده که در در روز پایانی مدیریت سابق شهرداری بین طلبکاران به صورت ناعادلانه ای توزیع شده است و همچنین بدهی ناشی از قراردادهای شهرداری با اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر موارد، رقم بدهی شهرداری آب پخش به هفت میلیارد تومان می رسد.

عباسی تاکید کرد: ضرورت دارد قبل از اقدامات قانونی و حقوقی توسط شورای شهر، نسبت به عودت چک های جابجایی و تحویل فوری به سرپرست شهرداری اقدام شود.

رییس شورای شهر آبپخش، اظهار امیدواری کرد: ان شاء اله اعضای شورای اسلامی شهر آب پخش و کارکنان شهرداری با همراهی مردم شریف آب پخش و پشتیبانی مسوولین محترم، از بحران بدهی سنگین مالی نیز عبور کرده و شهرداری آب پخش را در جهت خدمت رسانی به مردم فعال می نمایند.

به گزارش فکرشهر، حسین عباسی، شهردار سابق آبپخش است که در سال 92 به عنوان عضو شورا به شورا وارد و سپس شهردار شد و در حالی که شورای چهارم دچار اختلاف بود و هیچ مصوبه ای هم نداشت، تا شروع به کار شورای پنجم نیز شهردار ماند.

نظرات بینندگان
حسین برنس
|
-
|
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹
این از برکات والی محترم است که شما بیشتر مطلع بودید
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر