سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ مدیر اولین مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست استان:
فکرشهر: مرکز خیریه روزنه امید( بچه های آسمان) تنها مرکز خیریه نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست برای پسران زیر 12 سال است که برای اولین بار در استان بوشهر و در دشتستان تاسیس شده است. این مرکز وظیفه نگهداری از کودکانی (پسر) را که به هر نحوی از داشتن پدر و مادر محروم هستند...
کد خبر: ۳۷۷۲۵
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: مرکز خیریه روزنه امید (بچه های آسمان) تنها مرکز خیریه نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست برای پسران زیر 12 سال است که برای اولین بار در استان بوشهر و در دشتستان تاسیس شده است. این مرکز وظیفه نگهداری از پسربچه هایی که به هر نحوی از داشتن پدر و مادر محروم هستند و از کانون گرم خانواده دور مانده اند را برعهده گرفته است. در این شرایطی که خانواده ها مشکلات اقتصادی دارند و از هزینه های فرزندان خودشان برنمی آیند، فرد خیری عهده دار بچه ها شده که برایشان حکم ناجی را دارد.

شاید این سوال به ذهن هر فردی خطور کند که تا پیش از تاسیس این موسسه وضعیت این بچه ها چگونه بوده است؟! برای همه ی ما روشن است که تربیت صحیح افراد از دوران کودکی یکی از عوامل مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، بنابراین با قدم برداشتن در این مسیر و کمک به چنین موسساتی علاوه بر اینکه در کار خیر شریک می شویم، از بسیاری مشکلات اجتماعی که ممکن است در آینده گریبان گیر خودمان شود نیز جلوگیری می کنیم؛ فراموش نکنیم ممکن بود یکی از آن بچه ها خود ما یا حتی یکی از فرزندان ما باشند.

گفتگوی فکرشهر با شهروند خیر برازجانی سرپرست موسسه را می خوانید:

خودتان را معرفی کنید؟

احمد مجاهد هستم. کارمند فن آوری اطلاعات بیمارستان شهید گنجی برازجان.

انگیزه تان از تاسیس این موسسه چه بود؟

اگر خدا قبول کند انگیزه ام غیر از کار خیر چیزی نبود.

کارهای خیر زیاد هستند، چرا اینکار را انتخاب کردید؟

احساس کردم که شهر ما به آن نیاز دارد. البته کار بسیار سختی است و کسی به آن نزدیک نمی شود. خیلی ها گفتند که از پس آن برنمی آیی و نمی توانی و قصد پشیمان کردن من را داشتند که با توکل به خدا انجام شد.

با چه مشکلاتی روبه رو هستید؟

در هیچ خانواده ای 12 فرزند کوچک پیدا نمی کنید. ما باید همه ی بچه ها را به یک چشم ببینیم و تمام مشکلاتی که دارند، یک به یک بررسی و سپس برطرف کنیم. مشکلات ما مشکلات یک خانواده پرجمعیت با هزینه های زیاد است. خیلی از خانواده ها هزینه های ما را ندارند. مثلا در یک خانواده، مادر برای خانواده وقت می گذارد و بچه ها را تربیت می کند، اما حقوق نمی گیرد. در موسسه ما مربیان زحمت کشی فعالیت می کنند که حقوق بگیر هستند.

هزینه های موسسه چقدر است و از کجا تامین می شود؟

هزینه های ما در ماه بالغ بر 12 میلیون تومان است که بیشتر آن را به صورت شخصی خودم پرداخت می کنم و مقداری هم نزدیکان کمک می کنند.

چند پرسنل دارید؟

4 مربی هستند که یکی دیگر هم باید اضافه شود. دو مربی داریم. یک مددکار اجتماعی و یک روانشناس که بچه ها را زیر نظر دارد. همگی حقوق می گیرند.

برنامه تان برای آینده موسسه چیست؟

در حال حاضر 12 پسربچه داریم که از سن 6 سال به بالا هستند و ما می توانیم تا 12 سالگی از آن ها نگهداری کنیم. اما من دوست دارم که بچه ها بعد از 12 سالگی هم اینجا بمانند و به جای دیگری نروند. چون معتقد هستم که با رفتن بچه ها به موسسات دیگر ممکن است دچار دوگانگی تربیت شوند. قول هایی برای نگهداری بچه ها بعد از سن 12 سالگی داده اند؛ ببینیم چه می شود.

تا به حال از مسوولین کمکی دریافت کرده اید؟

نه، ولی اگر می توانند کمک مالی کنند که از آنها ممنون می شوم و اگر می شود، جاهایی که می توانند سنگی از جلوی پای ما بردارند کوتاهی نکنند. مثل ثبت نام بچه ها در مدرسه.

چه درخواستی از مردم دارید؟

الان در ایام عزاداری برای امام حسین(ع) هستیم. از مردم می خواهم همانطور که برای امام حسین (ع) سیاه می پوشیم، نذری می دهیم و از هیچ کمکی برای برگزاری مراسم عزاداری دریغ نمی کنیم، به این بچه ها هم کمک کنند و مورد حمایت قرار دهند. مطمئنا کمک به این بچه ها کمتر از راه امام حسین(ع)  نیست.

شماره حساب موسسه برای دریافت کمک های مردمی ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۲۱۳۱۷

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر