شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با حضور مسوولین استانی و شهرستانی، ماریا خویشدوست به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان دشتستان معرفی شد و از خدمات حسین دارابی تقدیر به عمل آمد تا خویشدوست، نخستین زن مسوول در ریاست بهداشت و درمان دشتستان باشد...
کد خبر: ۳۷۹۶۶
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: با حضور مسوولین استانی و شهرستانی، ماریا خویشدوست به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان دشتستان معرفی شد و از خدمات حسین دارابی تقدیر به عمل آمد تا خویشدوست، نخستین زن مسوول در ریاست بهداشت و درمان دشتستان باشد.

کارنامه درخشان حوزه سلامت ازجمله عوامل موفقیت نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان که روز چهارشنبه ـ 12 مهرماه 1396 ـ برگزار شد، گفت: کارنامه درخشان حوزه سلامت در دوره‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی از عوامل موفقیت نظام جمهوری اسلامی است.

ارسلان زارع گفت: جامعه‌ای که از وجود افراد سالم از منظر سلامت جسمانی، روحی، روانی و فکری برخوردار باشد در مسیر توسعه‌یافتگی قرار دارد.

وی بابیان نقش پراهمیت بهداشت و درمان در توسعه کشور افزود: عاملی که توسعه‌یافتگی در هر جامعه‌ای را تضمین می‌کند وجود سیستم بهداشتی و درمانی کارآمد است.

فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به اجراشدن طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید و تأثیر آن در افزایش رضایتمندی مردم گفت: در دولت دوازدهم نیز موضوع سلامت در اولویت است و در برنامه ششم توسعه نیز ارتقا شاخص‌های بهداشتی و سرانه‌های آن به شکل ویژه‌ای موردتوجه قرارگرفته است.

 زارع با تقدیر از مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در ارتقا زیرساخت‌های حوزه سلامت استان و دشتستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل بستر نرم‌افزاری و برطرف شدن نقایص موجود در چارت سازمانی و منابع انسانی شاهد تکمیل شدن خدمات کم‌نظیر عمرانی و استمرار عملیات‌های اجرایی در شهرستان دشتستان باشیم.

استمرار حمایت‌ از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی در دشتستان

وی بابیان استمرار حمایت‌های مسئولان شهرستان دشتستان از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی افزود: اعتبار 300 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تکمیل طرح‌های عمرانی نظیر بیمارستان 17 شهریور برازجان، کلینیک تخصصی برازجان، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشتی نشان از عزم جدی مسئولان این دانشگاه برای توسعه و ارتقا خدمات حوزه سلامت دارد.

دکتر زارع با ابراز تشکر از خدمات دکتر دارابی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و آرزوی موفقیت برای ایشان خاطرنشان کرد: خدمات شایسته دکتر دارابی در کنار دقت، نظم، انضباط، پیگیری مسائل، تعامل با مجموعه تحت مدیریت و تعامل با مسئولان شهرستان از ایشان مدیری لایق و برجسته به وجود آورده است.

فرماندار شهرستان دشتستان بابیان تبریک و آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان این شهرستان افزود: مردم فهیم و شریف دشتستان شایسته دریافت بهترین خدمات در تمامی عرصه‌ها هستند و امیدواریم سرکار خانم خویش دوست نیز با آگاهی از این موضوع تمام توان خود را برای خدمت به مردم در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بکار گیرند.

سکان هدایت بهداشت شهرستان دشتستان در دستان مدیری بومی و لایق قرارگرفته است 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر نیز در این آیین گفت: موجب افتخار است که مدیری بومی و لایق سکان هدایت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان را به دست گرفته است.

دکتر سعید کشمیری با ابراز تقدیر و تشکر ویژه از سرپرست قدیم شبکه بهداشت شهرستان دشتستان گفت: دکتر دارابی نیز فرزند شهرستان دشتستان بود که با شایستگی و درایت زمینه‌ساز ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دشتستان شد.

دکتر کشمیری افزود: امروزه سلامت تنها در ارایه و دریافت خدمات در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی محدود نمی‌شود و گستره پیچیده آن در تمامی ابعاد اجتماعی قرارگرفته است.

وی با بیان تقدیر از هماهنگی درون بخشی و بین بخشی حوزه سلامت دشتستان خاطرنشان کرد: از همه مسئولان شهرستانی و همکارانم در شبکه بهداشت و درمان درخواست می‌کنم تا سرپرست جدید شبکه را در به سرانجام رساندن مأموریت خود یاری دهند و همچون گذشته همکاری مثال‌زدنی خود را با شبکه بهداشت و درمان ادامه دهند.

قول رییس جدید بهداشت و درمات دشتستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز گفت: خدا را سپاس گذارم که بار دیگر توانستم خدمت گذار مردم دشتستان باشم، در همین مکان نیز قول می دهم که مدیریت دکتر دارابی را الگوی مناسبی برای خود قرار دهم.

ماریا خویش دوست در ادامه صحبت خود به مهم ترین برنامه های مدیریتی خود اشاره کرده و اظهار داشت: هماهنگی بیشتر با تیم های بین بخشی، جلب بیشتر مشارکت های مردمی، اجرای پژوهش های کاربردی، اجرای مدیریت سبز و همکاری در برنامه تدوین سند جامع سلامت را در نظر دارد.

در وضعیت بهداشت و درمان، الگویی برای کشور هستیم

رئیس اسبق بهداشت و درمان دشتستان هم در ادامه این مراسم گفت: این مدت کوتاه را با عشق و علاقه کار کردم و اطمینان دارم که همه ارکان جامعه و سازمان ها در سلامت نقش بسیار مهمی دارند، اگر فرآیند و دستاوردهای خوبی داشتیم نتیجه تلاش های عمومی بوده است.

حسین دارابی افزود: امیدوارم همه تلاش های ما لبخند رضایت را بر لبان مردم نشانده باشد، همه خدمات با گستردگی بالا به بهترین نحو انجام شد و نیاز است از تمامی همکاران تشکر داشته باشم.

وی اضافه کرد: در وضعیت بهداشت و درمان به مکانی رسیده ایم که الگویی برای کشور هستیم و این را نشان از زحمات شبانه روزی مسئولین مربوطه می بینم.

دارابی اظهار داشت: کمبودهایی در بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان وجود داشت که با تلاش مدیریت، نواقص برطرف شد، در بیمارستان مهر زنان نیز همکاری های بسیار مؤثری وجود داشت.

وی ادامه داد: خانم خویش دوست می توانند به خوبی کارها را پیش برده و با شناخت خوبی که نصبت به مشکلات داشته اند، همراه با استفاده از تجارب و سابقه ی بالای خود به خوبی مراحل موفقیت را طی کنند.

به گزارش فکرشهر، ماریا خویشدوست که برازجانی است و دکترای مهندسی بهداشت محیط خوانده، در چند ماه گذشته، معاونت بهداشتی بهداشت و درمان دشتستان را عهده دار بوده است. این نخستین انتصاب زنان در مدیریت و ریاست علوم پزشکی در دشتستان و از معدود انتصابات در استان می باشد. «فکرشهر» پیش از این از انتصاب قریب الوقوع چند مدیر زن در سطح شهرستان دشتستان خبر داده بود.

 همچنین، حسین دارابی نیز که دشتستانی است و بهداشت خوانده و از اردیبهشت ماه 95 ریاست شبکه بهداشت و درمان دشتستان را عهده دار بوده است، به عنوان مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر منصوب شد.

گزارش تصویری

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر