شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد؛
فکرشهر: اولین نشست خبری مدیریت جدید پژوهشسرای متقین برازجان پیرامون موفقیت ها و دستاوردهای دانش آموزانی که در این پژوهشسرای دانش آموزی در فعالیت هستند، برگزار شد...
کد خبر: ۳۸۰۶۰
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: اولین نشست خبری مدیریت جدید پژوهشسرای متقین برازجان پیرامون موفقیت ها و دستاوردهای دانش آموزانی که در این پژوهشسرای دانش آموزی در فعالیت هستند، برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر جدید پژوهشسرای متقین که پیش از این معاونت آن را بر عهده داشت، در این نشست گفت: در جمع ما تیم های نانو، رباتیک و نجوم حضور دارند.

محبوبه بهبهانی مطلق اضافه کرد: در حال حاضر اساتید ما در کلاس های تجربی، ریاضی، نجوم، رباتیک، نانو و... به دانش آموزان آموزش می دهند.

بزرگ ترین مشکل پژوهشسرا

وی اضافه کرد: در رشته ریاضی افتخارات زیادی به دست آمده و در رشته تجربی نیز سال گذشته در المپیاد دانشمند کوچک 36 برنده داشتیم.

بهبهانی مطلق ادامه داد: اولین و تنها مدال نقره نانو در استان مربوط به برازجان است و امسال نیز دانش آموزان ما موفق شدند 3 مدال برنز کسب نمایند.

مدیر پژوهشسرای متقین برازجان در پایان گفت: کمبود جا و مکان بزرگ ترین مشکل ماست که امیدواریم با همت مسوولین برطرف شود.

موفقیت های تیم نانو برازجان در وزارت خانه هم بازخورد داشت

مدرس نانو پژوهشسرا نیز گفت: از 3 سال پیش قسمت نانو راه اندازی شد، کمبودهای زیادی داشتیم و حتی استاد برای تدریس نبود که خودمان درباره این موضوع تحقیق کرده و تدریس را آغاز کردیم.

مرتضی عسکرپور ادامه داد: در المپیاد نانو سالانه بالغ بر 15 هزار نفر شرکت می کنند که از بین آن ها 35 نفر انتخاب می شوند و در سال دوم فعالیت، 6 نفر از بچه های ما توانستند به جمع برگزیده ها راه یابند و این روند امسال نیز ادامه پیدا کرد و 6 نفر نیز اخیرا در جمع برترین های کشور قرار گرفتند.

وی افزود: موفقیت های دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش نیر بازتاب داشت و سایت وزارت تیتر زد که برازجان با یک پژوهشسرا شش منتخب دارد و تهران با 17 پژوهشسرا پنج نفر.

عسکرپور اضافه کرد: در ایام منتهی به المپیاد طرحی پیاده کردیم که اسمش را گذاشته بودیم اعتکاف علمی نانو و امسال این طرح قرار است در سراسر کشور با نام مدرسه نوروزی نانو اجرایی شود.

محمد خوش رفتار، برنده مدال نقره المپیاد نانو گفت: از ما که گذشت اما مسوولین به دانش آموزان دلگرمی دهند و به آن ها بگویند که توانایی دارند و می توانند در المپیاد نانو و سایر المپیادها موفقیت کسب کنند.

وی ادامه داد: مسوولین چون نمی توانند بسترسازی کرده و شرایط ایده آل جهت برگزاری کلاس را فراهم کنند، بچه ها را از امتحان دادن در مرحله دوم المپیاد نهی می کنند.

آرش باقرپور، دیگر مدال آور نانو برازجان گفت: جز تلاش شخصی که بچه ها انجام می دهند، مسوولین نیز باید برنامه ای مدون داشته باشند و در بین دانش آموزان انگیزه ایجاد کنند.

امیدواری برای ثبت نام برازجان در تاریخ نجوم

مدرس تیم نجوم در این نشست گفت: کمپینی جهانی از سال 2006 شروع به کار کرده و تصاویر فضایی را در اختیار گروه ها قرا می دهد و هدف آن نیز تربیت دانشمندان نجوم است.

علی کرمی نژاد اضافه کرد: پس از استعدادیابی تیمی چهار نفره را انتخاب کرده و با آن ها مشغول به کار شدیم.

وی ادامه داد: از سه سال پیش که تازه کار ما شروع شد تا تابستان امسال بچه ها موفق شده اند 28 جرم یا سیارک پیدا کنند و این اجرام در حال بررسی از طرف نهاد جهانی است تا پس از تایید ثبت گردد.

کرمی نژاد افزود: روند تایید و ثبت این سیارک ها حدودا سه سال به طول می انجامد و ما امیدواریم با ثبت حداقل 26 جرم نام برازجان را برای همیشه در تاریخ نجوم دنیا ثبت نماییم.

نیلوفر خواجه فرد، یکی از اعضای تیم نجوم گفت: با وجود این که تخصصی ترین کار را انجام می دهیم کمبودهای زیادی داریم که از آن ها می توان به امکانات مستند سازی اشاره کرد.

وی ادامه داد: علی رغم کارهای بزرگی که نجوم برازجان انجام داده است توجه خیلی کمی به ما می شود که لازم است مسوولین بهتر رسیدگی کنند.

به خاطر کمبود جا مجبور شدیم از پژوهشسرا خارج شویم

مصیب محکم خواه نیز درباره تیم رباتیک گفت: از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده و از آن جا که رباتیک ابتدا به چند سال آموزش نیاز دارد از سال گذشته شروع به شرکت در مسابقات کردیم.

مدرس تیم رباتیک برازجان اضافه کرد: امسال قبل از مسابقات یک ماه به طور فشرده با دانش آموزان دوره داشتیم که نتیجه خوبی حاصل شد و توانستیم یک مقام اول، یک مقام دوم، یک مقام سوم و دو مقام چهارم کسب و در مجوع از بین 200 تیم مقام اول را در مسابقات کشوری به دست آوریم.

محکم خواه افزود: در بحث جا کمبود داریم و امسال مجور شدیم محلی را خارج از پژوهشسرا اختیار کنیم که آن هم مشکل تجهیز دارد و این هم مشکلی است.

وی ادامه داد: در اعزام به مسابقات همه هزینه ها را خود بچه ها پرداخت کردند و هیچ کمک دولتی و اسپانسری در اختیار نداشتیم.

محکم خواه در پایان گفت: مقام های بچه ها در رشته های ربات های فوتبالیست، جنگجوی سبک وزن و جنکجوی سنگین وزن به دست آمده است.

اسامی تیم نانو

محمد خوش رفتار – امیرحسین پرهیزگار – آرش باقرپور – محمدرضا باباعلی – مه جبین شولی – فائزه شهریاری – مرتضی عسکرپور (مدرس)

اعضای تیم نجوم

نگار پور برازجانی - نیلوفر خواجه فرد – کیانا زنده باد – رومینا حاجیانی - علی کرمی نژاد ( مدرس)

اعضای تیم رباتیک

سام محبی – حسین کاوه فرد – یحیی کاوه فرد – محمدرضا دشتی – محمدجواد پیراسته – مهدی ثبوت – امیرحسین سلطانی – سبحان مداحی – سجاد مداحی –مصیب محکم خواه (مدرس)

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر