پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برازجان شهری است با ساختاری قدیمی، 5 رودخانه ی فصلی و دره و ده ها کانال فاضلاب که برخی به صورتی غیر اصولی و بدون در نظر گرفتن شیب زمین برای انتقال آب و فاضلاب، در طول سالیان طویل، طراحی شده اند...
کد خبر: ۳۸۱۵۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴

فکرشهر: برازجان شهری است با ساختاری قدیمی، 5 رودخانه ی فصلی و دره و ده ها کانال فاضلاب که برخی به صورتی غیر اصولی و بدون در نظر گرفتن شیب زمین برای انتقال آب و فاضلاب، در طول سالیان طویل، طراحی شده اند.

به گزارش فکرشهر، یکی از این بخش های شهر، سه راه خضر در جنوب شهر برازجان می باشد، در محله ای کم تر برخوردار که در تمام فصل های سال، تجمع فاضلاب در آبراه های آن، تعفن ایجاد کرده و مشکلات بسیاری را برای ساکنین محله ایجاد می نماید، چه رسد به فصل بارندگی که مشکلات و معضلات را چندین برابر هم می کند.

اما این طور که روابط عمومی شهرداری برازجان گزارش داده، قبل از آغاز بارندگی ها در برازجان، لایروبی و اصلاح شیب کانال عرضی این سه راهی (خضر) انجام و به پایان رسیده است.

به نوشته ی این روابط عمومی، شهردار برازجان در این خصوص گفته است: کانال دفع آب های سطحی واقع در خیابان شریعتی یکی از اصلی ترین راه های دفع این آب ها در ایام بارندگی به شمار می رود و به بیانی دیگر تمامی آب های سطحی از بالادست، به این کانال سرازیر می شود؛ این در حالی است که متاسفانه طی سالیان متمادی، این کانال اصلاح شیب نشده، که به نوبه خود از نظر بهداشتی، مشکلاتی برای شهروندان و مغازه داران عزیز ایجاد نموده بود.

محمدحسن محمدی با بیان این که «با توجه به بازدید های انجام شده و بررسی های لازم تصمیم بر اصلاح شیب این کانال گرفتیم» افزوده: با تلاش کارکنان حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری و معاونت فنی وعمرانی، طی مدت سه شبانه روز، این کانال لایروبی و اصلاح شیب شد و پروژه به پایان رسید.

مهندس محمدی، عملیات اجرایی این پروژه را نیز تشریح کرده و گفته است: لجن برداری، لایروبی و پاکسازی به عمق یک متر، عرض یک متر و طول 250 متر و همچنین بتن ریزی به میزان 60 متر مکعب از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص می باشد که به دلیل مسقف بودن این کانال، عملیات پاکسازی و عمرانی آن با مشقت فراوان انجام گردید.

وی ضمن قدر دانی از صبر و حوصله شهروندان و همکاری آنان با مدیریت شهری، بر بهبود وضعیت دیگر آبراه های سطح شهر در آینده ای نزدیک نیز تاکید کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر