جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر» مطرح شد؛
فکرشهر: شهردار برازجان می گوید این شهرداری، از هم اکنون کار لایروبی دره ها و رودخانه های فصلی و کانال های پساب سطح شهر را آغاز کرده است...
کد خبر: ۳۸۲۱۳
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: شهردار برازجان می گوید این شهرداری، از هم اکنون کار لایروبی دره ها و رودخانه های فصلی و کانال های پساب سطح شهر را آغاز کرده است.

محمدحسن محمدی در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر»، با اشاره به آغاز پاییز و زمستان و پیش رو بودن فصل بارش، با بیان این خبر، اظهار داشت: در بحث لایروبی ها، تمام شهر مد نظر است ولی کار را ابتدا از مناطق پایین دست آغاز کرده ایم و آن مناطق بیشتر مد نظر ماست، چون باران ها و سیلاب ها به سمت آن مناطق سرازیر می شود.

وی اضافه کرد: در ابتدا دهانه ی پل ها را باز کرده و پاکسازی می کنیم و بعد هم تمام طول دره لایروبی خواهد شد.

اعتبارات میلیاردی برای دیوارهای حفاظتی دره های شهر برازجان

شهردار برازجان در پاسخ به دیگر سوال «فکرشهر» پیرامون دیوارهای حفاظتی دره های سطح شهر نیز اظهار داشت: دیوار حفاظتی دره گرمسیری، دیوار حفاظتی پارک دره گرمسیری، خانه محله و آسفالت های اطرافش را در حال اجرا هستیم و در کنارش چند پروژه ی دیگر هم داریم.

وی ادامه داد: اعتباری که برای دیوار کشی دره گرمسیری گذاشته ایم، حدود 500 میلیون تومان است که با این اعتبار، 150 متر از طول دره را دیوارکشی می کنیم؛ از اعتبارات داخلی خودمان هم برای دیوار کشی، اعتبار کنار گذاشته ایم و غیر از این، بیش از یک میلیارد تومان نیز اعتبارات استانی در نظر گرفته ایم که موافقت نامه ی آن در حال مبادله است و تا یک ماه دیگر موافقت انجام گرفته و پیمانکار مشخص شده و کار را شروع خواهیم کرد.

مهندس محمدی توضیح داد: به صورت مجزا حدود 900 میلیون تومان برای دیوارکشی گذاشته ایم و «خانه محله» هم حدود 800 میلیون تومان هزینه دارد که در دو طبقه در حال احداث است و سالن آمفی تئاتر کوچکی دارد و با کمک مسکن و شهرسازی در حال احداث است.

توجه بیشتر به محلات کم برخوردار

وی با بیان این که قبلا در پارک اکبرآباد هم خانه محله احداث کرده ایم و این طرحی است که فعلا مختص بافت های فرسوده و حاشیه ای شهر است، ادامه داد: شعار من این است که محلات کم تر توسعه یافته و کم برخوردارتر را بیشتر توجه کنیم؛ البته این به این معنا نیست که محلات دیگر را در نظر نداشته باشیم کما این که پل بسیج تا ده روز آینده ان شااله کامل می شود و یک پروژه ی بزرگ شهر به پایان می رسد. آسفالت معابر با روند خوبی در حال انجام است و با مدارس هم همکاری خوبی داریم، زمین اسکیت واقع در پارک آزادی در حال اتمام است و کار احداث زمین های ورزشی هم در حال انجام است و فقط محله علی آباد مانده بود که آن هم مشکلاتی داشت و مشکلاتش در حال رفع شدن است و به زودی ان شااله کار را آن جا هم آغاز خواهیم کرد.

شهردار برازجان با بیان این که پروژه هایی که از محل بودجه های داخلی شهرداری در حال انجام است، بیش از 55 درصد پیشرفت دارند، اضافه کرد: مبادلات استانی مان هم در حال انجام است و به سرعت کارمان را بعد از تبادل موافقت نامه ها شروع می کنیم.

مبلمان شهر برازجان تا پایان سال بهبود می یابد

محمدحسن محمدی پیرامون مبلمان شهری برازجان نیز گفت: در بحث مبلمان شهری هم مثل قبل داریم کار را ادامه می دهیم و نخستین کارمان هم تکمیل میدان امام (ره) است که تا آخر هفته آبنمایش را راه اندازی می کنیم. برای پارک ها هم می خواهیم المان های جدید و تندیس نصب کنیم. با اعتبار بیش از 200 میلیون تومان هم، نیمکت، سطل زباله و وسایل بازی و ورزشی خریداری کرده ایم که تا آخر هفته می رسند و در راستای بهبود مبلمان شهری آن ها را تا آخر ماه مهر در سطح شهر نصب خواهیم کرد.

وی، از نصب تصاویر شهدا در محلات مختلف شهر نیز خبر داد و گفت: به جز تابلوی شهید اسدی، در چند نقطه ی دیگر شهر هم در حال کار هستیم و برادران حاج باقری و برخی شهدای دیگر را در برنامه داریم که تا آخر امسال تکمیل می شود؛ همچنین، کارهای فرهنگی، عمرانی و اجتماعی خوبی در سطح شهر در حال انجام است که نتایج آن ها را در پایان امسال مشاهده خواهیم کرد.

مدیریت پسماند در برازجان، مکانیزه و استاندارد می شود

شهردار برازجان پیرامون وضعیت پسماند در این شهر و مدیریتش نیز گفت: در بحث پسماند اقدامات خوبی صورت گرفته و اکنون در محل دفن زباله ی شهر برازجان، در حال خاک برداری اصولی و دفن استاندارد زباله ها هستیم و ان شااله نهایتا تا یک ماه آینده، اعلام مناقصه می کنیم که شرکت های صلاحیت دار حضور یابند و بتوانیم جمع آوری و دفن زباله ها و مدیریت پسماند در برازجان را مکانیزه کنیم و حتی تفکیک زباله ها را هم به صورت مکانیزه انجام شود.

وی توضیح داد: زباله هایی که مواد عالی دارند از زباله هایی با مواد بازیافتی، در دستگاه های مکانیزه تفکیک می شوند، از مواد بازیافتی برای بازیافت و از مواد عالی هم برای تهیه کود کمپوست استفاده خواهد شد.

مهندس محمدی ادامه داد: در کل استان بوشهر، فقط شهر برازجان بوده که توانسته بودجه برای مدیریت پسماند را از استان بگیرد و تا پایان سال، بحث پسماند برازجان به طور کامل مکانیزه شده و تفکیک زباله ها را نیز استاندارد خواهیم داشت.

تغییر معاونین به توانایی هایشان بستگی دارد

شهردار برازجان پیرامون تغییرات در مدیریت های شهرداری و احتمال تغییرات در سطح معاونان نیز در پاسخ به سوال «فکرشهر» گفت: تغییرات در بخش مدیران است و معاونین در صورتی تغییر خواهند کرد که توانایی شان در معاونت دیگری بیشتر باشد.

محمد حسن محمدی اضافه کرد: اعتقاد من این است که یک نیروی جوان باید در کنار یک نیروی باتجربه، تجربه کسب کند و رشد کند؛ من از معاونینم حمایت می کنم ولی اگر دیدم معاونی در جای دیگری توانمند تر است، به بخش دیگری منتقل می شود تا بتواند تجربیات و توانمندی هایش را در اختیار بخش دیگری نیز قرار دهد، ولی اکنون کارها خوب دارد پیش می رود و من راضی ام.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
از زحمات شهرداری اعضای و شورای اسلامی شهر برازجان برای آبادانی شهر محروممان سپاسگزاریم.
ر=خوشقدم
|
-
|
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
من مطمئنم شخص جنابعالی لذت خدمت رابیشتر میچشی..
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر