پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۳۸۳۴۲
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: با حضور مردم و مسئولان، جشنواره غذاهای بومی و محلی و پیاده روی بزرگ خانوادگی در عسلویه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، معاون فرماندار عسلویه صبح شنبه در این آئین اظهار داشت: اجرای برنامه‌های ورزشی و استفاده از تغذیه مناسب نقش بسیار مهمی در سلامتی افراد دارد که باید به آن توجهی خاص کرد.

علی رحمانی ضمن تقدیر و تشکر از شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، بیان کرد: شاهد عملکرد عالی در زمینه ارائه خدمات نوین سلامت به مردم شهرستان عسلویه هستیم و خدمات بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز با تبریک روز جهانی غذای سالم، اظهار داشت: امنیت و سلامتی از مهم‌ترین نعمت‌های الهی هستند که خوشبختانه هر دو در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی برقرار هستند.

جاسم زارعی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که به واسطه تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، مصرف وعده‌های سریع (فست فود)، غذاهای چرب، مصرف شیرینی جات بویژه شیرینی های صنعتی با پایه رنگها و مواد شیمیایی آمار سلامتی در وضعیت خوبی نیست.

وی افزود: در زمینه سلامت روان مردم نباید بدلیل ترس از انگ روانی، سلامتی خودشان را به مخاطره بیندازند و حتما به کارشناسان سلامت روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان مراجعه کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: با اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در کشور، ۱۵ برنامه بهداشت و ۱۰ برنامه پشتیبان در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته که خوشبختانه از جمله آنها ارتقاء مراکز بهداشتی درمانی به مراکز خدمات جامع سلامت و به تبع آن تزریق کارشناسان سلامت روان، تغذیه و همچنین ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی برای گروه‌های هدف اسیت.

وی با اشاره مختصر به خدمات انجام شده در شهرستان عسلویه، گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون، علاوه بر تجهیز و افتتاح ۲ مرکز خدمات جامع سلامت و ارائه خدمات نوین سلامت در همه مراکز، تکمیل پروژه بزرگ ساختمان شبکه بهداشت و درمان و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی کلینیک دهان و دندان محقق شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی ساختمان‌های خانه‌های بهداشت دهنو و کنارخیمه، افزود: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و کسب مقام اول در میان همه شهرستان‌ها، کسب مقام دستگاه برتر شهرستان، تقویت ناوگان حمل  مصدومین فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ شهرستان با ۲ آمبولانس بنز و ۲ آمبولانس هایس آی‌سی‌یو دار و این یعنی ارائه خدمات ویژه(ICU) از دم درب منزل به بیماران از دیگر اقدامات بوده است.

زارعی با اشاره به جایگزینی آمبولانس مرکز خدمات جامع سلامت چاه مبارک به آمبولانس نو آی‌سی‌یو دار برای ارتقای کیفیت سطح ارائه خدمات، عموم را به مصرف غذاهای کم چرب، کم نمک، سبزیجات، میوه جات و حبوبات سفارش کرد و آنان را از خریداری گوشت قرمز از قصابان زیر زمینی و گوشت فاقد تاییدیه دامپزشکی به دلیل احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنکو(CCHF) برحذر داشت.

در پایان به برترین غذای سالم، شرکت کنندگان در پیاده روی خانوادگی(به قید قرعه)، برترین نقاشی‌های هنری بهداشتی دانش‌آموزان و همچنین برندگان مسابقه طناب کشی هدایایی اهدا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر