جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۳۵۶
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

فکرشهر: مدیرکل بازرسی استان بوشهر گفت: بدلیل حضور صنعت و ارزش قیمت زمین در شهرستان کنگان افراد سودجو به پدیده زمین خواری در این شهرستان دامن زده اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، غلامحسین کرمی روز شنبه در حاشیه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال اظهارداشت:بالا رفتن ارزش ملک در شهرستان کنگان باعث شده تا عده ای با صاف کردن کوه ، تصرف بستر دریا و رودخانه ها اقدام به تصرف عدوانی اموال بیت المال کنند.

وی افزود:کم توجهی برخی مدیران نیز باعث شده تا افراد سودجو با تخلفات گسترده سند ثبتی و سند تک برگ نیز دریافت کنند.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر اظهار داشت : تصرف 7000 متر از بستر دریا ، تصرف 300 پلاک درکنگان ، تصرف زمین میراث فرهنگی و فروختن آن به خود میراث فرهنگی بخشی از تخلفاتی است که فقط در بخش مرکزی کنگان انجام شده است.

وی گفت: ارزش اموال متصرف شده در کنگان در پایین ترین قیمت افزون بر یکهزار میلیارد ریال است.

کرمی افزود: در یک مورد شخصی با پر کردن دریا یک پلاک آن را با قیمت 30 میلیارد ریال به نفت فروخته است.

کرمی یادآورشد : با کمک دستگاه قضایی و دیگر نهادها تلاش خواهیم کرد تا اموال تصرف شده را به بیت المال برگردانیم.

رییس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: حفظ حقوق بیت المال ، اراضی ملی و دولتی هدف مهم و رسالت سنگین شورای حفظ حقوق بیت المال بویژه دستگاه قضایی است.

علی جمادی افزود: پرونده های مربوط به تصرف اموال بیت المال با قید فوریت و بصورت ویژه در شهرستان کنگان و مرکز استان پیگیری و اقدامات قضایی انجام خواهد شد.

وی گفت: برخورد قاطعانه و شدید با متخلفین سیاست و راهبرد دستگاه قضایی است و در این راستا بدون هیچ اغماضی با متخلفین برخورد و اموال باز پس گرفته می شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر یادآورشد: صرف نظر از تعداد و میزان پرونده های مربوط به این حوزه ، رسیدگی جدی با نهایت دقت و اعمال کامل قانون سرلوحه کار سیستم قضایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر