پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۳۶۲
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع افزایش هزینه برق مصرفی شماری از مشترکان برق مناطق گرمسیری کشور در قالب یک کمیته ویژه بررسی می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: دراین کمیته تعرفه تخفیف ویژه مناطق گرمسیری کشور مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در صورتی که در بررسی کمیته ویژه محرز شود که تعرفه ویژه مناطق گرمسیری برای مشترکان برق خانگی لحاظ نشده وجوه مازاد گرفته شده از مشترکان به آنها برگشت داده می شود.

خدری ادامه داد: تشکیل کمیته ویژه تشخیص لحاظ تعرفه گرمسیری پس از دیدار با مدیرعامل شرکت توانیر صورت گرفته که انتظار می رود با فعالیت این کمیته اگر حقی از مشترکان برق خانگی ضایع و هزینه مازاد پرداخت شده، جبران شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: آخرین تغییر نرخ تعرفه مصرفی برق یکم مرداد سال 1395 پس از تصویب مجلس شورای اسلامی ابلاغ و تاکنون مطابق تعرفه یاد شده هزینه برق مصرفی محاسبه می شود.

امرالله پاراد ادامه داد: در ابتدای سال جاری بر اساس بند ( هـ ) تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه سال 1396 نرخ عوارض برق که فقط برای حمایت از توسعه نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدید پذیر و پاک هزینه می شود از هر کیلووات برق مصرفی از30 به 50 ریال افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در سال 1396 مطابق بند (ب) تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه کل کشور، محاسبه 9 درصد مالیات ارزش افزوده شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض است.

پاراد ادامه داد: با توجه به مطالبه های ارائه شده فوق تعرفه های برق و شرایط عمومی آنها از تاریخ یک مرداد سال 95 ثابت بوده و تاکنون هیچگونه افزایش نرخی نداشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مصرف برق در استان بوشهر از اول فروردین تا پایان آذر ماه با تعرفه گرمسیر(یک) محاسبه شده که طی این 9 ماه دولت به وزارت نیرو اجازه داده تا بالاترین نرخ سوبسید دولتی در قالب یارانه مصرف که تعیین کننده نرخ تخفیفی مصرف است را به استان های گرمسیری ارائه دهد.

پاراد ادامه داد: چنانچه مشترکان در استان بوشهر نسبت به قبض های برق شکایتی دارند می توانند به امور مشترکین، مدیریت های نواحی شهرستان ها یا شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر مراجعه و پیگیری کنند، همکاران ما پاسخگوی آنها هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر