چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۳۷۳
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مشارکت مردم در اجرای طرح ها و برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری با محوریت اقتصاد مقاومتی و اشتغال ضروری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست با مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر افزود: دولت همواره خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم در اجرای طرح ها و برنامه های عمومی است و در منابع طبیعی نیز ظرفیت ها و تشکل های مردمی خوبی وجود دارد که باید از آنها بهره برد.

وی با اشاره به ظرفیت های فارغ التحصیلان حوزه های مختلف منابع طبیعی در استان بوشهر اظهار کرد: این افراد می توانند با نظارت منابع طبیعی استان نقشی مهم در طرح هایی چون توسعه گیاهان دارویی، مهار آب های سطحی و بیابان زدایی در استان داشته باشند.

وی مدیریت جامع حوزه آبخیز در استان را از مهم ترین برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و گفت: اقدام های مناسبی در این زمینه تا کنون انجام شده است اما مهار آبهای سطحی استان باید همواره یکی از اولویت های مسئولان باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: استفاده از نیروهای بومی هر منطقه برای کاشت درختان دارویی از جمله برنامه های این اداره در سال جاری است.

سهیل مهاجری ادامه داد: با توجه به تنوع زیستی کاشت درختان دارویی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه گیاهان و درختان چندمنظوره اضافه کرد: کارشناسان این اداره آماده کمک به سرمایه گذارانی هستند که با طرح های خود در زمین های ملی به روند اشتغال و توسعه کاشت گیاهان دارویی کمک می کنند.

وی اظهار کرد: شناخت خوبی نسبت به فرصت ها و تهدیدهای منابع طبیعی و آبخیزداری در مدیریت ارشد استان وجود دارد و در نیمه دوم سال انتظار می رود بخشی مهم از برنامه ها و پروژه های این اداره کل در استان عملیاتی شود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر