شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد
کد خبر: ۳۸۳۷۷
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: توده 4 کیلوگرمی از شکم زن 42 ساله آملی در بیمارستان روحانی بابل خارج شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، شهلا یزدانی در شهرستان بابل اظهار کرد: خانم 42 ساله اهل آمل به سبب احساس توده و درد شکم به بیمارستان مراجعه کرد و پس از بررسی و انجام آزمایشات، توده 30 سانتی‌متری رحمی گزارش شد.

وی افزود: میوم‌های رحم شایع‌ترین تومورهای خوش‌خیم رحم هستند و معمولاً در طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: این تومورها ممکن است سبب خون‌ریزی غیرطبیعی و یا درد و احساس فشار در لگن شوند که علت این میوم‌ها نامشخص است،؛ اما در زنان چاق شایع‌تر است و در بعضی موارد منشأ خانوادگی دارد.

یزدانی خاطرنشان کرد: این تومورها ممکن است منفرد یا متعدد و به اندازه کوچک یا خیلی بزرگ باشند که اندازه بزرگ این توده‌ها سبب درد لگن علایم ادراری مانند تکرر ادرار و اثر فشاری روی مجرای ادراری می‌شود.

مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: در سایز خیلی بزرگ این تومورها جراحی مشکل‌تر است و ممکن است منجر به عوارض جدی و یا خونریزی شدید در طی جراحی شود، بنابراین به خانم‌ها توصیه می‌شود در صورت احساس علایمی چون درد لگن و احساس توده در شکم سریعاً به پزشک مراجعه کنند تا با تشخیص زودتر و اقدام مناسب درمانی از عوارض جدی جلوگیری شود.

یزدانی گفت: این بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و  توده بزرگ رحمی به اندازه 25*30 سانتی‌متر با بیش از چهار کیلوگرم وزن برداشته شد و با توجه به اقدامات مناسب قبل و حین عمل، حال عمومی بیمار مناسب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر