جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۴۱۰
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۶

فکرشهر: در آستانه اربعین حسینی و در قالب همایش پیام آوران کربلا، آیین خطبه خوانی حضرت زینب(س) در باغک جنوبی تنگستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرمانده سپاه امام علی(ع) تنگستان در جمع خبرنگاران گفت: نقش حضرت زینب (س) پیام‌رسانی واقعه کربلا بسیار مهم و کلیدی بود و به خوبی موفق شد قیام اباعبدالله الحسین (ع) را با بیان خطبه غرا زنده نگه دارد.

احمد حیدری افزود: در قیام عاشورا هر کس نقش وظیفه‌ای برعهده داشت و وظیفه امام سجاد(ع) قبول امامت بعد از واقعه کربلا بود و به خواست خدواند در جنگ شرکت نکردند.

وی اظهار کرد: حضرت زینب ( س) بعد از واقعه کربلا مهمترین رسالت را برعهده داشتند و موفق شدند پیام عاشورا را به گوش همگان برسانند.

حیدری گفت: حضرت زینب (س) رسالت اطلاع رسانی را به خوبی ایفا کردند و اگر وی در واقعه کربلا حضور نداشت شاید قیام امام حسین ( ع) به خوبی تبیین نمی شد.

وی ادامه داد: زنان در جمهوری اسلامی بعد از دفاع مقدس وظیفه خطیری برعهده دارند تا پیام امام راحل را برای نسل جدید بازگو و آنها را با آرمان‌های شهدا آشنا کنند.

حیدری گفت: گروه تعزیه خوانی المهدی از بندرگاه بوشهر به اجرای تعزینه خطبه خوانی حضرت زینب در جمع اسرای شام پرداختند و بیش از هزار نفر از علاقه مندان این برنامه فرهنگی و معنوی را مشاهده کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر