سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست شورای اداری مطرح شد؛
فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم نظم‌پذیری همه مدیران استان گفت: اعتقاد من بر این است که باید نظم و انضباط در همه ادارات استان نهادینه شود تا روند توسعه طی شود...
کد خبر: ۳۸۴۴۷
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم نظم‌پذیری همه مدیران استان گفت: اعتقاد من بر این است که باید نظم و انضباط در همه ادارات استان نهادینه شود تا روند توسعه طی شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: از خدمات و تلاش‌های استاندار پیشین بوشهر تشکر می‌کنیم که کارهای ارزشمندی در استان انجام شد؛ در روستاها، ورزش، سلامت، برقرسانی و گازرشانی و . . . کارهای خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: در حوزه برق انتظار و تاکید بر پرداخت بدهی‌های برق ادارات است و باید کمک کنیم به مجموعه‌های خدماتی که بتوانند بهترین خدمات را ارائه کنند چراکه پرداخت هزینه‌ها باعث ارائه خدمات بهتر می‌شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: در بحث ۱۳ آبان هم انتظار همین است که همه مسئولان، جوانان و دانش‌آموزان حضوری گسترده در این برنامه داشته باشند و این حضور پاسخی به یاوه گویی‌های دشمن در مورد ملت ایران خواهد بود.

استفاده از ظرفیت مردمی در برنامه اربعین

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که پیروزی انقلاب در گرو اتحاد ملت بود، ادامه راه نیز در گرو اتحاد انسجام همه نیروهای انقلاب و نظام است. دشمن این را بداند که اختلاف سلیقه‌ها ما را نسبت به وظیفه ملی غافل نخواهد کرد و همگی آماده دفاع از نظام و انقلاب هستیم و آنها هم این را نمی‌دانند و امتحان هم کردند. سلایق و گرایش‌ها کنار می‌رود و همه آماده دفاع هستند.

گراوند افزود: در بحث اربعین هم انتظار می‌رود مردم استان کمک کنند که برنامه اربعین با عشق و علاقه مردم به صورت مناسب برگزار شود و دستگاه‌های اداری هم کمک کرده و خواهند کرد. تاکید ما استفاده از ظرفیت مردمی در بحث اربعین است.

رعایت نظم و انضباط در همه امور

وی ادامه داد: توصیه ما رعایت نظم و انضباط در همه امور است. اگر نتوانیم یک جلسه منضبط داشته باشیم نخواهیم توانست یک مجموعه را مدیریت کنیم، حضور در جلسات به موقع باشد. در جلسه هر دستگاه یا معاونت به موقع حضور پیدا می‌کنیم و با شروع نشست درب سالن بسته می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: همه باید به موقع در جلسات حضور پیدا کنیم. خود من هم این کار را انجام خواهم داد. آفت بزرگ ما بی‌نظمی خواهد بود و باعث ناکارآمدی می‌شود و باید به موقع در محل کار حضور یابیم. وقتی ما مدیران به موقع سر کار نرویم کارمندان هم حضور نخواهند یافت.

لزوم اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی

گراوند افزود: اقتصاد مقاومتی موضوع اصلی کشور ما است و ضمن پایبندی به قانون که عامل پیشرفت است، بحث اقتصاد مقاومتی امروز برای ما یک واجب است. همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم به اشتغال و معیشت مردم.

وی بیان کرد: رهبری دو سال است که بر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کند و دولت هم فرمانده و جانشین و معین در استان‌ها برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعیین کرده است و در این مسیر حرکت می‌کند و در استان اولویت ما رسیدن به معیشت مردم است و پروژه‌هایی که می‌تواند در عرصه اقتصاد موثر باشد.

لزوم تسهیل در امور سرمایه‌گذاری

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تسهیل در امور سرمایه‌گذاری در استان، خاطرنشان کرد: مدیران ما باید پای کار باشد و کمک کند به بخش اقتصادی؛ بدون همکاری دستگاه اجرایی کار اقتصاد مقاومتی جلو نمی‌رود. هر کسی به ما کمک نکند مسیر را با آنها ادامه نخواهیم داد. اگر مدیری در بحث اقتصاد مقاومتی نتوانند کار کنند ادامه نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: کمک به حل مشکل مردم سیاست اصلی ما است؛ فرصت‌ها را برای خدمت به مردم از دست ندهیم. نظام بانکی و اداری ما کمک کنند تا شاهد بهبود سرمایه‌گذاری باشیم. آنلاین وضعیت پروژه‌های اشتغال و پروژه‌های عمرانی را رصد می‌کنیم.

لزوم حل مشکلات مردم

گراوند اضافه کرد: نگاه ما باید استفاده از ظرفیت‌ها و حل مشکل مردم باشد. باید به ملت پاسخ دهیم. باید با برنامه حرکت کنیم، دستگاه‌ها باید با برنامه حرکت کنند. دستگاه های اداری که نگاهشان را به توسعه استان عوض نکنند با آنها ادامه نمی‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه کوچکترین مانع توسعه را نمی‌پذیریم و باید مسیر توسعه استان را هموار کنیم، ادامه داد:  مردم شغل می‌خواهند و باید معیشت آنها تامین شود. باید بستر را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم. مدیران باید پیگیر باشند و دنبال کنند. در دفتر نشستن کاری برای ما نیست. اگر دنبال نکردیم هیچ اتفاق جدیدی نمی‌افتد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: روزمرگری در دستگاه‌های اداری باید از بین برود. با برنامه می‌توان کار انجام داد. در ساختار بی‌برنامه کارها به پیش نمی‌رود و به توفیقی نمی‌رسیم. سند اشتغال بر اساس امکانات و ظرفیت‌های استان بوشهر تعریف شود و برویم به سمتی که از استعداد و ظرفیت استان به نحو مطلوب و مناسبی استفاده کنیم.

افزایش تعامل با مرکز

وی ادامه داد: مشکلی که در استان با آن دست به گریبان هستیم عدم تعامل با مرکز است. مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند. میزان دریافت اعتبار از منابع ملی  یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی مدیران است.

گراوند افزود: در حوزه بازرسی باید برنامه مدون در مورد تکریم ارباب رجوع داشته باشیم. فلسفه نظام ما خدمت‌گذاری به مردم است. مردم مراجعه می‌کنند، اگر خواسته آنها عملی هم نباشد باید با احترام پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: باید نظارت و بازرسی و رصد شود این فضا. بحث ارباب رجوع باید به صورت ویژه به آن پرداخت شود. حقوق می‌گیریم که به مردم خدمت صادقانه داشته باشیم.

کارها با برنامه باشد

استاندار بوشهر ادامه داد: بحث برنامه پنج ساله را برخی از دستگاه‌ها ارائه دادند ولی برخی ارائه نکرده‌اند و اگر دستگاه اجرایی برنامه ندارد به آن پول نمی‌دهیم و بودجه آنها را قطع می‌کنیم.

وی گفت: بر اساس اسناد بالادستی و با برش شهرستانی باید برنامه داشته باشیم و بدانیم به کدام سمت حرکت می‌کنیم. برنامه در یک ظرف زمانی مشخص ارائه شود و کارشناسی صورت گیرد. برنامه مبنای توسعه است و باید به صورت جدی پیگیری شود.

گراوند اظهار داشت: دستگاه ها برنامه خود را ارائه کنند. نظارت آنلاین هم انجام شود. مدیران نظارتی باید به صورت مستمر بالای سر پروژه ها باشند و مشکلات را رفع کنند. دفاتر نظارتی و فرمانداران پروژه های مهم را گزارش کنند.

نظرات بینندگان
بوق زدن ممنوع
|
-
|
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
بوق زدن ممنوع حتما این نوشته مشهور واین هشدار آشنا بر تابلو، در مجاورت بیمارستان ها به چشم شما هم خورده است. لابد حکمتی در آنست و برای خودش دلیلی دارد. به همان دلیل وهمان حکمت، میتوان این هشدارها و تابلوها را در جاهای دیگر شهر(یعنی حتی بدور از بیمارستان ها و آسایشگاه ها) هم نصب کرد. چون بوق زدن و سر و صدا ی بلند و گوشخراش و ناهنجار، نه تنها بر بیماران رنجور و ضعیف و آسیب پذیر اثرات سوئ و مخرب دارد، بلکه همان تاثرات تخریبی و زیان آور را بر شهروندان عادی و معمولیِ به ظاهر سالم و تندرست غیر بیمار، کودکان و افراد سن هم دارد و باعث سلب آسایش مردم و اذیت و آزار رسیدن خلق خدا میشود و تجاوز به حریم و حقوق شهروندان است. من که کارشناس و متخصص در این قبیل امور نیستم ولی تا آنجا که خوانده ام و میدانم آلودگی صوتی و سر و صدای زیا نه تنها باعث فشارهای عصبی و آسیب رساندن به دستگاه شنوائی انسان میشود و فشار خون را بالا میبرد بلکه به سلول های مغزی هم آسیب می رساند اثر دارد برای مضر است.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر