جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرشماری پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش در اوایل هفته اول آبان ماه 96 به مدت دو روز صورت پذیرفت که نتایج حاصله حاکی از افزایش حداقل 20 درصدی جمعیت کل و بز و قوچ و میش در منطقه می باشد...
کد خبر: ۳۸۴۶۰
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: سرشماری پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش در اوایل هفته اول آبان ماه 96 به مدت دو روز صورت پذیرفت که نتایج حاصله حاکی از افزایش حداقل 20 درصدی جمعیت کل و بز و قوچ و میش در منطقه می باشد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب ضمن اعلام این خبر افزود: در این سرشماری که نمایندگانی از سمن ها و همیاران محیط زیست و همچنین محیط بانان و کارشناسان سایر شهرستان ها  در آن شرکت داشتند، افراد به گروه های مختلف  جهت اجرای برنامه سرشماری تقسیم بندی شده و عملیات آماربرداری از نشخوارکنندگان شاخص منطقه که شامل کل و بز و قوچ و میش هستند  را  در مسیرها و تنگه های مختلف انجام دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این زمینه خاطرنشان کرد: منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم ـ تنگ باهوش به مساحت 60 هزار هکتار در دو شهرستان دشتستان و تنگستان قرار دارد. این منطقه برای اولین بار  در سال 1390 با تصویب سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی گردید و در سال 95 نیز به مدت 5 سال دیگر به عنوان منطقه شکار ممنوع تمدید گردید. منطقه فوق با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پـــوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی بر خوردار اسـت . حضور انواع  وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل پلنگ و علفخواران بزرگ از قبیل کل وبز و قوچ ومیش  از شاخصهای اصلی تنوع زیستی آن می باشد.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با توجه به اهمیت و جایگاه بالای زیستی منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش در نظر دارد ارتقاء  این منطقه را به عنوان «منطقه حفاظت شده» در اولویت برنامه های سال جاری خود قرار دهد.

حسین دلشب در پایان اضافه کرد: مشارکت دوستداران طبیعت و جوامع محلی منطقه در امر حفاظت  در کنار مامورین محیط زیست مشهود می باشد که  جا دارد از همه این عزیران تشکر نمود. با وجود چالش های کنونی خشکسالی و کمبود نیروی اجرایی، امیدوارم که  با افزایش نیروی انسانی و تجهیزاتی که با همکاری دستگاه های متولی قابل دسترس خواهد بود، با همراهی همیشگی جوامع محلی منطقه و دوستداران طبیعت، در آینده نزدیک شاهد بهبود هر چه بیشتر شاخصهای حیات وحش در این مناطق باشیم. 

 

نظرات بینندگان
پیاده روی های همگانی و دستجمعی، ورزش همگانی مورد علاقه مردم
|
-
|
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
پیاده روی های همگانی و دستجمعی، ورزش همگانی مورد علاقه مردم شهر ما برازجان آنطور که از ظواهر پیداست و همچنان که تجارب نشان میدهد، مردم شهر ما - برازجان، به ورزش شیرین و جذاب و مفرح و سالم پرنشاط راه پیمائی های همگانی و دستجمعی ، که شاید درست باشد اگر بگوئیم: « ورزش ویژه و مورد علاقه و سنتی» مردم این شهر ؛ یا اقلا، میتوان گفت: « ورزشی که کم کم به صورت یک سنت خوب و سالم ورزشی در آمده است » ، علاقه و تمایل خاص و ویژه ای از خود نشان می دهند و به حوبی استقبال میکنند. بنابراین جا دارد و ما هم پیشنهاد میکنیم که مؤولین مربوطه، یعنی: شورای اسلامی شهر، شهرداری ، فرمانداری و تربیت بدنی و محیط زیست و ...، زمینه های لازم جهت انجام آبرومندانه این ورزش سالم و پرنشاط و، روح افزا و دلنواز را، فراهم آورند و با همکاری و هماهنگی، و در فصول و ماه های مناسب سال و، روزهای مساعد در مسیر درختان و سبزه ها و با تبلیغات بموقع اقلا ماهی یک بار، این راه پیمائی های همگانی دستجمی مفرح و روح انگیز و شادی بخش و این دور هم بودن و همراه و همسفر بودن مردم شهر را - کهتجربه های انباشته شده و متراکم آن در شهر و کشور ما بخوبی وجود دارد، را در مسافات کوتاه تر( مثلا تا پارک جنگلی سرکره یا ...) برگزار کنند و با اندیشیدن تدابیر لارم و در حهت سلامت نشاط و شادابی جسمی و روانی و بهداشت روانی مردم شهرهمت کنند(پیاده روی دستجمعی و راه پیمائی همگانی، اگر هم به عنوان یک فعل و رفتار اجتماعی سنتی بومی نباشد، بر اثر تکرار و تداوم و استمرار، میتواند به سنت تبدیل شود مخصوصا اگر با پاداش و تشویق هائی به صورت جوائز و غیره هم همراه باشد که انگیزه بیشتری بوجود میآورد)
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر