سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۴۶۹
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری گفت: شهرستان‌های دشتی و تنگستان نیازمند توجه ویژه در حوزه آبخیزداری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید کمال‌الدین شهریاری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست اخیر خود با دکتر جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع کشور اظهار داشت: ملی شدن زمین‌های کشاورزی مردمی که حتی سابقه بیش از صد سال کشاورزی در این دو شهرستان دارند و هم چنین عدم توسعه آبخیزداری، از مهمترین مسائل پیش روی کشاورزان است.

شهریاری تصریح کرد: در این نشست مشکلات پیش آمده برای اراضی کشاورزان منطقه و ملی شدن زمین های مردمی با سابقه بیش از ۱۰۰ سال فعالیت، تشریح شده و ضمن ارائه گزارشی از بروز خشکسالی های اخیر و سیلاب های سهمگین سال گذشته، بر ضرورت تسریع در اجرای طرح های آبخیزداری، نگهداشت خاک، بیابان زدایی، حفظ و گسترش مراتع دو شهرستان و اجرای طرح ترسیب کربن تأکید شد.

نماینده دشتی و تنگستان با اشاره به اینکه کشاورزی شغل غالب مردم در بخش ها و روستاهای دو شهرستان است، افزود: متأسفانه به دلیل نبود سد و عدم اجرای طرح های آبخیزداری مناسب، خروج حجم عظیمی آب و همچنین خاک‌های حاصل‌خیز منطقه در عرض چند ساعت پس از سیل‌های پایانی سال گذشته خُسران زیادی را به منابع طبیعی و بخش کشاورزی وارد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: با پیگیری هایی که در سال جاری انجام شد اعتبارات استانی و شهرستانی خوبی برای آغاز طرح‌های آبخیزداری، حفظ مراتع و بیابان زدایی اختصاص یافته که باید با تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل آنها اقدامات عاجلی صورت گیرد.

وی با اشاره به اتمام مطالعات طرح‌های آبخیزداری سمل و آباد، خاییز و تنگ روان در شهرستان تنگستان و گزدراز - لاور، چاهگاه - کردلان، چاهچاهو و لاورشرقی در شهرستان دشتی خواستار تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل این طرح های شد.

شهریاری گفت: دکتر جلالی نیز توجه به مناطق حاصلخیزی که دچار خشکسالی و در معرض سیلاب های با تخریب بالا قرار دارند را از اولویت های سازمان منابع طبیعی اعلام کرد و از آمادگی این سازمان جهت تسریع و تکمیل پروژه ها با مشارکت و همراهی استان خبر داد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر