پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۴۹۰
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: افزایش کرایه اتوبوس‌ها در ایام اربعین در شان دولت اسلامی نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه امروز شهر دلوار با اشاره به هشتم آبان‌ماه، سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی اظهار داشت: شهید فهمیده الگوی جوانان و نوجوانان ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: این نوجوان ۱۳ ساله با تاسی از حضرت قاسم ابن الحسن(ع، با روحیه شهادت طلبی و ایثار جان خود را فدای اسلام و دفاع از سرزمین اسلامی کرد.

امام جمعه دلوار بیان کرد: امروز  وظیفه همگان این است که عزت و سربلندی خود را مدیون جانفشانی و ایثارگری شهدا بدانند و برای سربلندی و عزت بیش از پیش ایران اسلامی تلاش کنند.

وی ادامه داد: وصیت‌نامه شهدا چراغ راه جامعه ما است و کاربردی کردن آن در زندگی می‌تواند جامعه ما را برابر هر خطر و آسیبی بیمه کند.

زاهددوست افزود: اطاعت از فرامین رهبری باعث عزت و سربلندی کشور خواهد شد همچنان‌که شهدای ما در بند بند وصیتنامه‌های خود بر اطاعت و پیروی از ولایت فقیه تاکید داشته‌اند ما نیز برای تداوم عزت و سربلندی کشور باید اطاعت از رهبری را بر خود فرض و لازم بدانیم.

تشریح خیانت‌های آمریکا

وی با اشاره به در پیش بودن روز ۱۳ آبان ماه، خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام جریان سازش ناپذیری با آمریکا را در جامعه تثبیت کرد و حقانیت راه امام و انقلاب را بیش از پیش اثبات کرد.

امام جمعه دلوار گفت: در هنگام تسخیر لانه جاسوسی، آمریکایی‌ها به دنبال محو و نابود کردن اسناد خیانت‌های خود به ملت ایران شدند اما اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا باقی مانده بود حکایت از خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا به ملت ایران در زمان قبل از انقلاب داشته است.

مسئولان در برگزاری مراسم اربعین مشارکت کنند

وی اظهار داشت: برگزاری آیین باشکوه اربعین حسینی مایه افتخار و آبروی نظام اسلامی است و باید همه مردم و مسئولان  در جهت فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم تمام تلاش خود را به عمل آورند.

حجت‌الاسلام زاهددوست افزود: همه مسئولین باید خدمت به زائران اربعین ابا عبدالله الحسین علیه السلام را افتخار خود بدانند و از همه ظرفیت های دولت و کشور برای تسهیل در امورات زائران استفاده کنند.

 امام جمعه دلوار تصریح کرد: افزایش کرایه اتوبوس‌ها در ایام اربعین در شان دولت اسلامی نیست و با تسهیل کردن امورات زائران حسینی ناسازگار است.

وی ادامه داد: معطلی و سرگردانی مردم برای صدور  ویزا خلاف انتظار مومنین از سازمان حج و زیارت است مسئولین  باید برای صدور ویزای اربعین شرایط را هموارتر کند.

خدمات به زائرین رایگان باشد

زاهددوست تاکید کرد: شایسته نیست مردمی علاقه مند که شوق زیارت سیدالشهدا را دارند و در این راه سر و پا نمی شناسند هر ساله برای اخذ ویزا این چنین با بی برنامگی مسئولین مرتبط مواجه شوند و تا روزهای و لحظات  آخر سرگردان بمانند.

وی افزود: باید به جایی برسیم که همه خدمات به زائرین رایگان باشد و همه در طول سال دغدغه تسهیل در امور زائران اربعین را داشته باشیم.

 امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: متاسفانه شهر دلوار تنها یک جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل دارد که عدم مدیریت درست آن بعضا موجبات نارضایتی مردم خوب این منطقه را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم مسئولان به ویژه بخشدار محترم  نسبت به رفع این معضل برای رفع نگرانی مردم پیگیری مجدانه‌ای را انجام دهند.

زاهددوست بیان کرد: از برگزاری همایش جوانان انقلابی و علمداران حسینی و اجتماع باشکوه هیئت‌های عزاداری ۴ روستا در روستای گرگور میزبانی مردم شریف این روستا همچنین از جوانان مومن و انقلابی روستای دهنو تشکر و قدردانی میکنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر