جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۴۹۱
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۴

فکرشهر: امام جمعه بردخون با اشاره به مشکلات کشاورزان این منطقه گفت: مسئولان فکری به حال کشاورزی در بردخون کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: استاندار جدید بوشهر برای آشنایی با مشکلات به بردخون  سفر کنند.

وی با بیان ضرورت کمک به نیازمندان، گفت: افرادی با هزینه های بالا و بدون پرداخت حق‌الله  و حق‌الناس مسجد یا حسینیه می‌سازند که نیازی نیست و بیشتر اوقات جمعیتی در آن وجود ندارد اما حاضر نیستند به نیازمندان کمک کنند.

رکنی حسینی افزود: عده‌ای از مردم حتی نان شب هم ندارند اما برخی از مسئولان مخارج زیادی را هزینه می‌کنند و  افرادی وام‌های کلان دریافت می‌کنند و گروهی نیز برای گرفتن وامی اندک مدت ها در نوبت هستند.

انتقاد از تبعیض و بی‌عدالتی

وی با اشاره به اینکه نباید در جامعه اسلامی تبعیض و بی‌عدالتی باشد، اضافه کرد: یکی از کارگران از بی‌پولی می‌نالد که نان شب ندارد و پیرزن تهیدستی از اینکه سرپناه مناسبی ندارد و هیچ کس به یاریش نمی شتابد مدام شکوه و فریاد می کند.

امام جمعه بردخون با تبریک انتخاب استاندار بوشهر، گفت: مردم از استاندار به عنوان نماینده دولت انتظار دارند برای رفع مشکلات آنان تلاش کند و اشتغال و ازدواج جوانان را به صورت جدی پیگیری کند.

رکنی حسینی با بیان اینکه بردخون منطقه‌ای عالم پرور و با سابقه‌ای درخشان است، ادامه داد: بردخون یکی از بخش‌های محروم استان است که هیچ منبع درآمدی ندارد.

وی ابراز داشت: تنها منبع امرار معاش مردم کشاورزی تک محصولی است که سال گذشته به دلیل کاهش قیمت همه کشاورزان زمین‌گیر شدند.

باید فکری برای آینده بردخون کرد

خطیب جمعه بردخون با اشاره به اینکه باید فکری برای آینده بردخون کرد، گفت: نمی توان فردای مردم را بر روی گوجه فرنگی محاسبه کرد زیرا آب چاه‌ها کم شده و به مرور این سفره زیر زمینی نیز نابود می‌شود.

وی از عدم نظارت بر کشاورزی منطقه انتقاد کرد و افزود: هیچ نظارتی بر میزان کشت گوجه فرنگی وجود ندارد و جهاد کشاورزی نسبت به کشاورزان و کشاورزی منطقه توجه و نظارت لازم را ندارد.

رکنی حسینی خواستار کاهش سطح زیر کشت کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: چرا یک نفر  ۳۰۰ هکتار کشت می‌کند و به حق دیگران احترام نمی‌گذارند و مسئولان استان و شهرستان بدانند که پرکردن چاه‌ها چاره کار نیست و باید نظارت خود را بیشتر کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر