پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۸۶۶۲
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۸

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ابر و احتمال بارندگی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پیام مساعدی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوای استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تغییر جهت جریانات به سمت جنوبی است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از امشب و طی روزهای شنبه تا عصر یکشنبه هفته پیش رو سرعت وزش باد جنوبی در استان خصوصا بر روی دریا و در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس برای ساعاتی افزایش قابل ملاحظه خواهد یافت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین از غروب امروز به تدریج از قسمت‌های شمالی خلیج فارس بر مقدار پوشش ابر افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین طی مدت مذکور احتمال وقوع ناپایدار موقت جوی به صورت تندباد لحظه‌ای و رگبار باران به ویژه بر روی دریا و سواحل استان دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و احتمال وقوع موقت ناپایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری جوی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا نیز در این مدت بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و به دور از سواحل استان تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر