پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۶۷۹
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۶

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر از هجوم بی‌پروای حفاران غیر مجاز به منابع آبی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، امید آزادی‌جو ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به وضعیت منابع آبی استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از حفر چاه‌های جدید و غیرمجاز در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی با اشاره به هجوم بی‌پروای حفاران غیر مجاز به منابع آبی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: حفر چاه‌های غیر مجاز از مهمترین چالش‌های پیش روی حفاظت از منابع آب زیر زمینی است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر از توقیف بیش از ۶۰ دستگاه حفاری غیر مجاز در طول یک سال و نیم اخیر خبر داد و اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از حفر ۶۹۰ حلقه چاه جدید جلوگیری شد که این چاه‌ها می‌توانست ۱۰ درصد از منابع آبی استان را مصرف کند.

وی با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های دستگاه‌های حفاری فقط باید با مجوز آب منطقه‌ای انجام شود بیان کرد: بیشترین میزان توقیف دستگاه‌های غیرمجاز حفاری چاه در شهرستان دشتستان بوده است.

آزادی‌جو با بیان اینکه عملیات حفاری، کف شکنی یا لایروبی باید با دستگاه دارای مجوز تردد و فعالیت انجام شود، افزود: دستورالعمل ساماندهی این دستگاه‌ها به ویژه کمپرسورها در حال تدوین است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: ‌دستگاه‌های حفاری باید در چارچوب قانون فعالیت کنند و در صورت تخطی از قانون برخورد لازم با دستور مقام قضایی انجام می‌شود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر