جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۶۸۲
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۵

فکرشهر: مدیر موزه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: طرح 'هرخانواده یک موزه' با هدف حفظ یادگارهای تاریخی در این استان اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مهدی بسارده افزود: طرح هرخانواده یک موزه می تواند خانواده ها را نسبت به حفظ و نگهداری آثار به جا مانده از گذشتگان حساس کند.

وی اظهارکرد: با وجود بسیاری از فرهنگ های خوب موجود در جامعه، نبود فرهنگ حفاظت از یادگارهای تاریخی و فرهنگی چه در ابعاد خانواده به عنوان کوچکترین واحد جامعه تا سطح ملی باعث شده تا فاقد جامعه ای تاریخ مند باشیم.

بسارده بیان کرد: به همین دلیل بسیاری از ارزشهای تاریخی خود را از دست داده و به عنوان مهمترین سرمایه های اجتماعی از آن بی بهره هستیم.

وی گفت: وجود بخشی از یادگارهای تاریخی این سرزمین در مجموعه موزه ها و کلکسیون های خارج از ایران شاهدی براین ادعاست.

بسارده اظهار کرد: برای رویارویی با این معضل عمومی باید فرهنگ حفظ یادگارهای تاریخی از خانواده شکل بگیرد و به کل جامعه به عنوان یک باور عمومی تبدیل شود.

وی افزود: طرح هر خانواده یک موزه باعث می شود تا ضمن شناسایی وحفاظت از تمام آثار فرهنگی و تاریخی خودباوری بیشتری در هر خانواده و درنهایت درکل جامعه به عنوان یک باور ملی به وجود آید.

بسارده، ایجاد گفتمان فرهنگی، پرکردن اوقات فراغت، ابتکار و خلاقیت و تحکیم بنیان خانواده را از جمله دستاوردهای دیگر طرح هرخانواده یک موزه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر