پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وی بیان کرد: من مرتب می‌بینم که بازرسان در مهمان‌سراهای شهرداری‌ها علاوه بر میل چند نوع غذا از طرف شهرداری هدیه نیز دریافت می‌کنند و بعد چگونه این بازرس می‌تواند در کار بازرسی خود از شهرداری کار خود را به خوبی انجام دهد..
کد خبر: ۳۸۷۱۸
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

 امام جمعه شهرستان جم گفت: یکی از علت‌های اختلاس‌های بزرگ میلیاردی در شهری کوچک نشان می‌دهد که بازرسان کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمد گنجی این مطلب را در خطبه‌های نماز جمعه شهر جم عنوان کرده و با گلایه از عدم انتخاب شهردارهای شهرستان جم گفته است: در روزنامه‌ها و سایت‌ها می‌بینیم که برخی از شهرداران گذشته این شهرستان مسائل مختلف و مشکلات مالی دارند که باید در انتخاب شهردار جدید شهرهای شهرستان جم دقت بیشتری شود.

وی افزود: از سازمان بازرسی استان بوشهر به شدت گلایه دارم، متاسفانه برخی از بازرسان در مهمان‌سرای شهرداری‌ها اسکان می‌یابند و به طرز خیلی خوبی پذیرایی می‌شوند و بعد می‌خواهند از آن شهرداری بازرسی کنند.

امام جمعه شهرستان جم تصریح کرد: بازرسان در مهمان‌سراهای شهرداری ها، غذاهای آنچنانی می‌خوردند و نمک‌گیر می‌شوند و این مساله بسیار کار غلطی است.

به نوشته ی فارس، وی بیان کرد: من مرتب می‌بینم که بازرسان در مهمان‌سراهای شهرداری‌ها علاوه بر میل چند نوع غذا از طرف شهرداری هدیه نیز دریافت می‌کنند و بعد چگونه این بازرس می‌تواند در کار بازرسی خود از شهرداری کار خود را به خوبی انجام دهد.

گنجی با بیان این که یکی از مشکلات و گرفتاری‌ها همین پذیرایی‌ها از بازرسان است، عنوان کرد: برخی از شهرداری‌های شهرهای کوچک استان بوشهر اختلاس‌های میلیاردی انجام داده و کسی هم پاسخگو نیست.

وی افزود: یکی از علت‌های این اختلاس‌های بزرگ میلیاردی در شهری کوچک نشان می‌دهد که بازرسان کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و اختلاس میلیاردی در شهر کوچکی در استان بوشهر زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

امام جمعه جم تاکید کرد: از علت‌های اصلی این نوع اختلاس‌ها این است که بازرسان، حراست شهرداری‌ها و اداره اطلاعات کار خود را به خوبی انجام نداده‌اند و من از این موضوع به شدت گلایه‌مند هستم.

گنجی یادآور شد: به صورت بسته این موضوع را عرض می کنم که اخیرا یکی از شهرداری های استان بوشهر یک اختلاس چند میلیاردی داشته است.

وی ادامه داد: برخی از شهردارها با افراد شورا صحبت می‌کنند و می‌گویند اگر ما را شهردار کنید مبلغ هنگفتی را در اختیار آن اعضا شورا قرار می‌دهیم که باید به حال چنین افرادی تاسف خورد.

خطیب جمعه جم تصریح کرد: آیا واقعا در نظام جمهوری اسلامی ایران که مردم تلاش می‌کنند و از جان مایه گذاشته‌اند، مسوولان باید این طور رفتار کنند.

گنجی تاکید کرد: شوراهای شهرها باید با دقت شهردار را انتخاب کنند و این که شهردار دوست و رفیق من باشد به درد شهرداری نمی‌خورد بلکه شهردار باید مر قانون را اجرا کند و دلسوز و فردی باشد که به افراد ضعیف جامعه تخفیف دهد.
وی افزود: شهرداری‌ها بودجه‌های زیادی در اختیار دارند که باید برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

امام جمعه جم با بیان این که شوراها بر کار شهردار نظارت دارند تصریح کرد: برخی از جاها دیده شده در پروژه‌ای مثلا ۲۰ میلیاردی ، شهردار و پیمانکار دست در دست هم می‌گذارند و پشت پرده ۲ میلیارد برای شهردار در نظر می‌گیرند این مسائلی است که ما می‌بینیم و به حال آن شهردار باید تاسف خورد.

گنجی به تکدی‌گری در شهرستان جم اشاره کرد و گفت: تکدی‌گری در شهرستان جم زیبنده نیست و از مسوولان مربوطه می‌خواهیم به جد با آن مقابله کنند.

گنجی یادآور شد: تکدی‌گری‌های افغانستانی‌ها و پاکستانی‌ها در جم عامل مهمی در مریضی است و آنها بیماری را به وجود می‌آورند و چهره شهر را نیز زشت کرده‌اند که هر چه سریع‌تر باید تکدی‌گری در جم جمع‌آوری شود و معلوم نیست این قشر برای چه کسانی کار می‌کنند.

خطیب جمعه جم در دیگر سخنان خود با تبریک مجدد به استاندار بوشهر بیان کرد: عبدالکریم گراوند در اولین نشست با فرمانداران استان بوشهر اولین سخنی که گفته است این بوده که توصیه کرده اند در سفر های استانی کسی حق ندارد یک بنر هم بزند که من به استاندار بوشهر درود می فرستم.

گنجی ادامه داد: اگر یک محاسبه انجام بدهیم برای بنرهایی که در سطح استان برای سفرهای استاندار انجام می‌شود به یک هزینه چند صد میلیونی خواهیم دست یافت که استاندار بوشهر نکته ای بسیار مهم را به فرمانداران توصیه کرده است.

وی اضافه کرد: در سفره مقام معظم رهبری فقط یک نوع غذا وجود دارد اما در سفرهای استاندار سابق می دیدیم که چندین نوع غذا وجود داشت که امیدواریم این موضوع نیز استاندار جدید به آن توجه کند./فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر