شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۷۳۸
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت دیر گفت: طرح پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به کودک در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد آخوندی افزود: پبشگیری از انتقال ایدز از مادر به نوزاد یکی از راهبردهای مهم و استراتژیک در پیشگیری از انتقال HIV و بیماری‌های آمیزشی در برنامه‌های ملی است .

وی افزود: در این طرح، برای تمام مادران باردار مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه‌های سلامت و بیمارستان‌ها توسط مراقبان سلامت ، تست اچ آی وی به صورت رایگان انجام می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان دیر گفت: صحت تست اچ آی وی باتوجه به حساسیت بالای کیت‌ها ، بسیار بیشتر از انجام آزمایش در آزمایشگاه‌هاست و نیازی به تکرار آزمایش در آزمایشگاه نیست.

آخوندی افزود: همه مراکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه‌های سلامت و بیمارستان امام هادی (ع) دیر ، به تست‌های سریع انجام اچ آی وی مجهز شده‌اند .

وی گفت: تست اچ آی وی در دو نوبت انجام می‌شود که مادران نوبت اول را در سه ماهه اول بارداری و در روز تشکیل پرونده بارداری می‌بایست انجام ‌دهند و همچنین در هفته 31 تا 34 بارداری نیز این تست تکرار خواهد شد.

سرپرست شیکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: در صورت واکنش مثبت تست اچ آی وی، زن باردار به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری ارجاع داده می‌شود .

وی یادآور شد: در صورتی که این مراقبت‌ها به صورت مطلوب انجام گیرد احتمال انتقال اچ آی وی از مادر به جنین از 30 تا 45 درصد به 3 تا 5 درصد کاهش می‌یابد.

آخوندی گفت: با توجه به اهمیت عدم انتقال ایدز از مادر به جنین ، زنان باردار مبتلا به اچی ای وی به روش سزارین زایمان می‌کنند و از همان آغاز نوزاد با شیر خشک تغذیه می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر