جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۸۰۳
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۳۲ برنامه هفته کتاب در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حمیده ماحوزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور برگزاری برنامه‌های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب در شهر بوشهر برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است و ۳۲ برنامه مختلف در بوشهر اجرا می‌شود.

وی به اجرای طرح‌های مختلف و متنوع در سطح استان به منظور ترویج فرهنگ کتاب اشاره و اضافه کرد: این طرح‌ها با مشارکت تشکل‌های مردم‌ نهاد و غیردولتی، کارخانجات به پیش رفته و انجام شده است.

ماحوزی بیان کرد: از برنامه‌های موفق استان در سه سال اخیر می‌توان به طرح «توزیع کتاب آزادی» با همکاری امور زندان‌ها و دادگستری، طرح «توزیع  کتاب شفا» در بخش اطفال بیمارستان خلیج فارس بوشهر، طرح «میلاد کتاب» در زایشگاه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و «دوشنبه‌های کتاب» در مهدهای کودک اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح «تبادل کتاب» در دانشگاه خلیج فارس و آزاد اسلامی، افزود: کتابگردی با حضور مسئولان در کتابفروشی‌های شهر، تاسیس پنج کافه کتاب، قصه‌خوانی و ایجاد دیوار مهربانی از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی بعد از انتخاب شهر بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، بیان کرد: در مراسم عروسی شاهد کتاب‌خوانی هستیم، مردم به جای کارت هدیه کتاب هدیه می‌دهند و حضور در کتاب‌فروشی‌ها افزایش یافته است.

ماحوزی از افزایش سرانه مطالعه از سه به ۵۹ دقیقه بر اساس آمار امور کتابخانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین تعداد باشگاه‌های کتابخوانی کشور مربوط به بوشهر است.

وی از توزیع رایگان کتاب در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها خبر داد و گفت: تخفیف به زندانیان در صورت افزایش مطالعه از دیگر اقداماتی بود که دو نفر از زنان زندانی بوشهر مشمول این تخفیف شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: طرح «پرواز کتاب» ۲۱ آبان‌ماه با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوشهر اجرایی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر