پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۸۱۲
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: زائرسرای استان بوشهر به ظرفیت ۷۰۰ تخت در مشهد احداث می‌شود.

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با اعضای هیئت امنای بنیاد زائر استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر علاقه بالایی به ائمه اطهار دارند و هر ساله سفرهای متعددی از استان به مشهد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مردم با کمترین درآمد راهی سفر مشهد مقدس می‌شوند و بضاعت کافی برای اسکان خود را ندارند و در راستای رفع مشکل این افراد باید فضای مناسبی ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ساخت زائرسرا، بیان کرد: برای ساخت زائرسرا در مشهد مقدس تاکنون کمک‌های خوبی صورت گرفته است و نیاز است که خیران مشارکت بیشتری برای تکمیل آن داشته باشند.

وی زیربنای زائرسرای استان بوشهر در مشهد مقدس را چهار هزار و ۸۰۰ متر عنوان کرد و ادامه داد: این زائرسرا با ظرفیت ۷۰۰ تخت در هشت طبقه ساخته می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ میلیارد ریال برای ساخت این زائرسرا هزینه شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل این زائرسرا نیازمند تزریق ۶۰ میلیارد ریال دیگر است.

تسریع در ساخت زائرسرا

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز در این نشست با تاکید بر مشارکت همگانی در تکمیل زائرسرای استان بوشهر، اظهار داشت: شهرداران و اعضای شورای اسلامی استان بوشهر برای ساخت این زائرسرا پای کار هستند.

سید محمدحسن باستی از اختصاص بخشی از اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده خبر داد و بیان کرد: شهرداران در کمک به ساخت زائرسرای استان بوشهر در مشهد مقدس مشارکت داشته باشند.

وی از تسریع در ساخت زائرسرای استان بوشهر در مشهد مقدس خبر داد و اضافه کرد: مشارکت در ساخت زائرسرای استان بوشهر سبب افتخار و عزت است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: مردم استان بوشهر عشق و علاقه فراوانی به اهل بیت(ع) دارند و این موضوع باعث شده تا شاهد سفرهای گسترده اهالی استان به مشهد مقدس باشیم.

تکمیل زائرسرا نیازمند ۶۰ میلیارد ریال

مدیرعامل بنیاد زائر استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: از چهار سال پیش عملیات ساخت زائرسرا بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی با اشاره به اینکه ساخت این زائرسرا در زیربنای ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع آغاز شد، افزود: زائرسرای استان بوشهر با ظرفیت ۷۰۰ تخت در هشت طبقه ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اعلام همکاری معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر از طریق اختصاص درصدی از مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها در ساخت این زائرسرا، بیان کرد: حمایت دستگاه‌های  مختلف و خیران برای تکمیل زائرسرا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرعامل بنیاد زائر استان بوشهر خواستار کمک و همراهی در ساخت و تکمیل این زائرسرا شد و افزود: ۱۲ میلیارد ریال تاکنون برای ساخت این زائرسرا تامین شده که برای تکمیل آن به ۶۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر